آلمان: به راهبرد فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نمی‌پیوندیم

وزیر خارجه آلمان جمعه مدعی شد این کشور قصد ندارد به سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نمی‌پیوندد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان جمعه گفته به سیاست دولت آمریکا موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» نخواهد پیوست. 

 دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در دستور کار قرار داده است. واشنگتن ادعا کرده هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود. 

آمریکا در راستای این سیاست به اقدامات تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است. 

ماس درباره پیوستن به ائتلاف اروپایی به رهبری انگلیس در خصوص عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز هم گفته که آلمان بعد از شفافیت بیشتر درباره اهداف این طرح درباره مشارکت در آن تصمیم لازم را اتحاذ خواهد کرد.

ماس گفت: «لازم است هر گونه اقدام درباره تنگه هرمز وجهه اروپایی داشته باشد.»

دولت انگلیس روز دوشنبه به کشورهای اروپایی پیشنهاد داده بود تا ناوگان دریایی با ماموریت حفاظت از کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز و خلیج فارس ایجاد کنند تا از تکرار حوادثی مشابه توقیف نفتکش آنها توسط ایران رخ ندهد.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه بیست‌وهشتم تیرماه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی بندرعباس، یک نفتکش تحت پرچم انگلیس را در نزدیکی تنگه هرمز و به دلیل نقض قوانین و مقررات دریانوردی توقیف کرد. این اقدام دو هفته پس از آن صورت گرفت که نیروهای ویژه ارتش انگلیس به یک کشتی حامل نفت ایران که از آب‌های بین‌المللی نزدیک «جبل طارق» در حال گذر بود حمله کرده و آن را توقیف کردند.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا