دریافت مالیات از خانه های خالی

سعیدی:

دریافت مالیات از خانه های خالی

به گزارش ارک خبر: زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی درنشست خبری با اصحاب درسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهارکرد:در دنیا بحث CGT بحث شناخته شده‌ای است، افرادی که به هر طریق وارد بازار می شوند و از هر راه ممکن درآمد کسب می‌کنند،از سود حاصل، درصدی را مالیات پرداخت می‌کنند، 

سعیدی افزود: مسکن در کشور ما مانند سکه یا خورو نیست که اگر خودرو یا سکه در زندگی وجود نداشته باشد بشود زندگی را ادامه داد، در بحث مسکن تا زمانی که یک سقف وجود نداشته باشد نمی توان زندگی کرد، در قانون اساسی هم مسکن جزو نیاز های ضروری شناخته شده و ملک هم طبق فرمایش قرآن از آن خداوند است و حاکمیت باید در این مسئله وارد شود و نظارت جدی کند.

وی افزود: ۳۰ درصد از اقتصاد کشور توسط مسکن اداره می شود، در شرایطی که تولید خودرو به یک سوم رسید، تغییر قیمت آن از مسکن کمتر بود در صورتی که تمامی مصالح مورد نیاز ساخت مسکن داخلی است.

وی با بیان اینکه سرمایه باید در راستای تولید به کار گرفته شود، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت نامناسب اقتصادی در سال های گذشته عده ای سو استفاده گر را بر آن داشت که سرمایه ها را در ساخت مسکن صرف کنند .

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور خبرداد و افزود: باید تکلیف این خانه‌ها که نه اجاره داده می‌شوند و نه به فروش می‌رسند مشخص شود.

سعیدی افزود: زمانی که مالیات بر این واحدهای خالی بسته شود با عرضه این مقدار خانه به مردم و کاهش مشکلات حوزه مسکن با افزایش قدرت انتخاب مردم برای خرید یا اجاره مسکن مواجه خواهیم بود.

خبرنگار:علیرضاهژبری

دکمه بازگشت به بالا