رشد 43 درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان شمالی به خارج از کشور

خبرگزاری ارک: مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: ارزش ارزی کالاهای صادراتی استان از گمرک در بهار امسال به نسبت مدت مشابه پارسال 43 درصد رشد داشته است.

جواد جعفری به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت 19 میلیون و 163 هزار و 744 دلار کالا از گمرک این استان به کشورهای هدف صادر شد.

وی اضافه کرد: میزان صادرات استان از لحاظ وزنی نیز 42 درصد به نسبت مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

به گفته وی در این مدت حدود 51 هزار تن انواع کالای تولیدی استان شامل کود اوره، کریستال ملامین، میله فولادی، محصولات پلاستیکی و موادغذایی به خارج از کشور صادر شد.

وی کشورهای هدف صادراتی خراسان شمالی را افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، برخی کشورهای اروپایی و همچنین آمریکایی اعلام کرد.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی میزان واردات کالا را در این مدت دو هزار و 476 تن به ارزش سه میلیون و 58 هزار و 376 دلار اعلام کرد.

به گفته وی میزان واردات استان از لحاظ تناژ نسبت به مشابه سال قبل حدود 14 برابر و به نسبت ارزی نیز هفت برابر رشد داشته است.

جعفری عمده کالاهای وارداتی استان را شامل برنج و فوم پلی استایرین مواد اولیه مورد نیاز برخی واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام کرد.

پارسال حدود 254 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شد که سهم گمرک در این حوزه با رشد 15 درصدی به نسبت سال 92 حدود 79 میلیون دلاربود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا