بیش از سه میلیون نخ سیگار خارجی در مرز کردستان کشف شد

خبرگزاری ارک: فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف سه میلیون و 558 هزار نخ سیگار خارجی در سه ماهه اول سال جاری در مرزهای استان خبر داد.

سردار عزت الله رشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه مال اول سال جاری و در راستای طرح پاکسازی نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان پر تلاش استان سه میلیون و 558 هزار نخ سیگار خارجی و 101 هزار و 974 لیتر مواد سوختی را کشف و ضبط کردند.

وی همچنین به مهار و توقیف 272 راس احشام اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات شاخص مرزبانان در سه ماه گذشته کشف یک میلیون و 440 هزار و 500 قلم داروی غیر مجاز بوده است.

فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به مضرات کالاهای قاچاق بویژه سیگار که سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد اظهار کرد: مرزبانی برای جلوگیری از ورود و خروج قاچاق کالا عزم جدی دارد و به منظور مقابله قاطع با هرگونه تردد غیر مجاز و تجاوز مرزی، اقدامات گسترده ای در سطح مرزهای استان انجام می دهد و ماموران با بهره گیری از تجهیزات فنی، به طور کامل بر نوار مرزی اشرافیت دارند. وی شهادت یکی از مرزبانان را یکی از مهمترین رویدادهای فصل بهار مرزبانی استان ذکر کرد و گفت: شهید استوار یکم حاج صادق یوسفی از مرزبانان پاسگاه انجیران هنگ مرزی مریوان بود که در درگیری با افراد مسلح غیر قانونی به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

سردار رشیدیان افزود: پیکر مطهر این شهید بزرگوار با حضور پرشور مردم ولایتمدار و مرزبانان در زادگاهش، شهرستان قروه تشییع و به خاک سپرده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا