سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در سیستم تعلیم و تربیت استان ندارد


سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در سیستم تعلیم و تربیت استان ندارد

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان: نقشه راه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.
به گزارش ارک خبر:مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان اصفهان برقرار و در جهت رسیدن به اهداف هر دو دستگاه اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی با بیان این که اجرای سند تحول بنیادین ، مطالبه مهم جامعه از آموزش و پرورش است اظهارداشت: از دیگر مولفه های این سند، چرخش‌های تحول آفرین است که به معنای تغییر دیدگاه سنتی فضایی برای آموزش حافظه محور و منجمد فضایی برای کسب تجربه‌های تربیتی و مدرسه کارآمد است.

اعتدادی گفت: سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در سیستم تعلیم و تربیت استان ندارد و موضوعات آن به هیچ وجه در آموزش و پرورش اصفهان دنبال نمی‌شود.

وی هرگونه شایعه پراکنی نسبت به پرداختن به سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش استان را بی مهری افراد نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت و بی سند بودن آن عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، مهمترین رویکرد دستگاه عظیم تعلیم و تربیت را تحقق اهداف سند تحول بنیادین برشمرد.


وی به کسری بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: این کسری با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های مختلف همچون ورود دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸، نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریس بازنشستگان، حق التدریس شاغلین، سرباز معلم و جذب نیروهای آموزشیار سواد آموزی رفع گردید.


اعتدادی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید ۹۲۰ هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع و دوره‌های تحصیلی در استان تحت آموزش قرارگرفته‌اند گفت: این تعداد در ۷ هزار و ۴۰ واحد آموزشی و در بیش از ۳۷ هزار کلاس درس، سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: این استان با وجود آنکه به عنوان برخوردار از آن یاد می شود ولی در حوزه فضای فیزیکی مدارس با کمبود و نواقصی مواجه است.

وی تصریح کرد: اکنون در استان ۱۳ مدرسه کانکسی وجود دارد که ۱۲ مدرسه در فریدونشهر و یک مدرسه در چادگان است.

اعتدادی یادآور شد: همچنین ۳۹ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که این مدارسه در شهرستان های سمیرم، فریدن، چادگان و کاشان واقع است.

به گفته وی ۱۱ مدرسه سنگی از رده خارج و فاقد استفاده است که انتظار می‌رود با کمک اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این مشکل همچون برچیده شدن مدارس خشتی و گلی رفع شود.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در بالغ بر هفت هزار فضای آموزشی مشغول تحصیل شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: چشم انداز آموزش و پرورش ابتدایی استان ایجاد محیطی اخلاقی و پرنشاط با به کارگیری کارکنان مهرورز، متعهد و کارآمد است.
وی رویکرد معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان را مبتنی بر نقدپذیری، مشارکت جویی و تصمیم سازی دانست و افزود: اهداف دوره ابتدایی تربیت و هدایت دانش‌آموزانی خلاق و پاسخگو است.
شهین جوانی با بیان اینکه در همه ساعات تعلیم و تربیت شش‌گانه اهداف فرا ساعتی اداره آموزش و پرورش مد نظر قرار گرفته شده است، گفت: تربیت دانش‌آموزانی که بتوانند با کسب مهارت‌های مربوط به خواندن و نوشتن و مهارت‌های ادراکی مشکلات خود را شناسایی، تجزیه و تحلیل کنند و برای ورود به جامعه آماده شوند از جمله اهداف آموزش ابتدائی است.
وی با اشاره به روز شکوفه‌ها ( روز ورود کلاس اولی ها به مدارس) گفت: در این روز تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مبنی بر توسعه و ترویج مهارت‌های شهروندی در نوآموزان و دانش‌آموزان امضا شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه ۴۰ مدرسه به صورت پایلوت تحت آموزش قرار می‌گیرند تشریح کرد: بعد از طی دوره آزمایشی و بررسی نقاط قوت و ضعف، این طرح در تمامی مناطق اجرایی خواهد شد .
وی از وجود چهار هزار و ۸۰۴ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان اصفهان خبر داد و افزود: اقداماتی برای شناسایی و حضور آن‌ها در مدارس صورت گرفته است.
جوانی به شناسایی ۱۵۸۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل اشاره و تشریح کرد: خوشبختانه ۴۲۳ نفراز این دانش آموزان جذب مدارس شدند و سایر آن‌ها نیز یا در مراکز آموزشی بهزیستی و آموزش ناپذیر هستند و یا باید در مدارس استثنایی تحصیل کنند.



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا