ایران آماده حذف دلار از مبادلات تجاری شد

خبرگزاری ارک: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان از آمادگی ایران برای حذف دلار در مبادلات تجاری خود با کشورهای همکار در حوزه های اقتصادی و تجاری خبر داد.

به گزارش مهر، علی طیب نیا که به منظور امضای اساسنامه بانک سرمایه گذاری توسعه آسیا (AIIB) به چین سفر کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در مبادلات اقتصادی دوجانبه با کشورهایی که با ایران همکاری دارند، از پول رایج همان کشورها استفاده کند.

وی ادامه داد: ایران قبلاً توافقاتی برای انجام مبادلات تجاری با پول های ملی با برخی کشورها انجام داده است و تمایل دارد این روند را با دیگر کشورها نیز توسعه دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان یادآور شد: در همین ارتباط با بسیاری از کشورهای طرف تجارت با ما گفتگو صورت گرفته و آمادگی انجام این کار نیز به اطلاع آنان رسانده شده است.طیب نیا با اشاره به موقعیت استراتژیک کشورمان و منابع طبیعی فراوان، ضمن دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور،   ایران را کشوری با پتانسیل های بالا برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: سرزمین گسترده، وجود منابع طبیعی سرشار، نیروی کار تحصیل کرده و آزموده، دسترسی آسان به کشورهای همسایه و همچنین برخورداری از منابع انرژی ارزان قیمت را از ویژگی های منحصر به فرد ایران اسلامی برای سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا