کمیته فنی بدوی رسیدگی به شکایات در آذربایجان شرقی تشکیل می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، از تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به شکایات گردشگران، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت رسیدگی به شکایات گردشگران و تکریم ارباب رجوع در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای رسیدگی به این شکایات  اقدام به تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به شکایات در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کرده است.

آبدار با بیان اینکه طبق آیین نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی، رسیدگی به شکایات گردشگران اعم از داخلی  و خارجی از تاسیسات و موسسات گردشگری بر عهده این اداره کل می باشد، افزود: این کمیته، طی سال  ۹۸ با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری زیارتی با حضور کارشناسان اداره کل در محل دفتر انجمن صنفی برگزار می شود.

او ادامه داد: در راستای رسیدگی به شکایات گردشگران، کارشناسان بعد از اخذ شکایت و تشکیل جلسه، نسبت به حل و فصل موضوع  طی مراحل قانونی اقدام می کنند که در ۸ ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۱۸۰ مورد پرونده تشکیل و رسیدگی گردیده است و در حال حاضر نیز ۱۲ پرونده در حال رسیدگی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه نبود قرارداد مایبن گردشگر و دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی از عمده مسائلی است که گردشگران را در حین یا بعد از سفر دچار مشکل می کند، تاکید کرد: اخذ بیمه سفر و انعقاد قرارداد هنگام خرید که با امضاء مسافر و مجری سفر باشد، الزامی است و مسافران برای تمام سفرهای داخلی یا خارجی باید قرارداد را از دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مطالبه کنند.

او با اشاره به اینکه گردشگران حتما خدمات مسافرتی مورد نظر خود را از دفاتر مجاز و معتبر تهیه نموده تا با مشکلات و آسیب های بعدی مواجه نشوند، اظهار داشت: گردشگران حدالامکان برای خرید بسته سفر (تور) از دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی گردشگری داخل استان تهیه نمایند و همچنین با توجه با برزو امکان در خرید تور در فضای مجازی و فعالیت دفاتر غیر مجاز در این محیط خوانشمند است به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری قبل از خرید از صحت و ثقم داشتن مجوز این دفتر و شرکت از معاونت گردشگری استان اطمینان حاصل نمایند.

آبدار گفت: در حال حاضر ۲۶۵ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان در حال ارائه خدمات به مردم هستند و شماره تلفن ۳۵۵۴۶۰۴۰ آماده پاسخگویی به تمامی موارد در این زمینه خواهد بود.

رشد ۱۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه ها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین از رشد ۱۰ درصدی میزان بازدید گردشگران خارجی از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش استان طی ۸ ماه سال ۹۸ خبر داد.

آبدار اظهار داشت: موزه‌های غنی و تخصصی و همچنین اماکن تاریخی استان از جاذبه های ارزشمند آذربایجان به شمار می آید و همه ساله پذیرای حجم گسترده ای از گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه با اشاره به رشد بازدید گردشگران خارجی از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش آذربایجان شرقی طی سال ۹۸، گفت: طی ۸ ماه سال جاری موزه ها و اماکن تاریخی استان با استقبال خوب بازدیدکنندگان خارجی همراه بود، بطوریکه تا پایان آبان ماه سال جاری این اماکن پذیرای  ۱۹ هزار و ۲۵ گردشگر خارجی بود.

او در ادامه با اشاره به بازدید ۱۷ هزار و ۱۷۸ نفر گردشگر خارجی در سال گذشته، میزان رشد بازدید گردشگران خارجی از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش در سال ۹۸ را ۱۰ درصد عنوان کرد.

آبدار در خاتمه به موزه ها و اماکن پربازدید آذربایجان شرقی در مدت زمان مذکور اشاره کرد و گفت: طی ۸ ماه سال ۹۸ به ترتیب مسجد کبود ، موزه آذربایجان و کلیسای سنت استپانوس با بیشترین بازدید در کانون توجه گردشگران خارجی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا