مجوزهای مجموعه‌داری در آذربایجان‌شرقی به ۸ مورد رسید

– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: با صدور ۲ مجوز جدید مجموعه‌داری تعداد مجوزهای صادره برای استان در این زمینه به ۸ مورد رسید.

مرتضی آبدار، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲ مجوز جدید برای «مجموعه صنوف مختلف بازار تبریز» به نام علی اصغر سرابی اقدم و «مجموعه ابزارآلات و ادوات صنعتی قدیمی» به نام اکبر غفرانی صادر شده است.

وی با بیان اینکه توسعه و ساماندهی مجموعه های خصوصی از اولویت های این اداره کل است، اظهار داشت: مجموعه داران با علاقه ذاتی خود و بدون چشم داشت در این حیطه فعالیت می کنند که در این راستا وظیفه ثبت و ساماندهی این اقدامات ارزشمند بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان است.

آبدار، با اشاره به اینکه این مجوزها با پیگیری های اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده است، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی دارای مجموعه های غنی و ارزشمندی است در ۴ سال گذشته با کاهش فرایندهای اداری راه برای ساماندهی این مجموعه ها هموار شده است.

وی یادآوری کرد: پیش از این ۶ مجوز مجموعه داری برای مجموعه های کبریت، رادیو ، سماور، صدا، خودروهای کلاسیک، چاپ و صحافی معاصر برای مجموعه داران در استان صادر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا