محروم‌ترین روستاهای کشور در شعاع ۱۰ کیلومتری مرکز آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخلاف تصور عموم، آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های برخوردار نیست، گفت: در شعاع ۱۰ کیلومتری مرکز استان محرومترین روستاهای کشور واقع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کرمی امروز در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعامل بالای استانداری و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان، اظهار داشت: دهیاران استان سربازان و نیروهای صندوق بیمه اجتماعی در حوزه ترغیب و تشویق روستائیان برای بهره‌گیری بیشتر از خدمات صندوق هستند.

وی، یکی از دلایل کندی نفوذ صندوق در روستاها را نبود دفترچه بیمه در این صندوق دانست و افزود: در جامعه ما بیمه‌های اجتماعی معمولا با دفترچه شناخته می‌شوند، اگر این صندوق دفترچه بیمه درمانی داشت مطمئناً روستائیان رغبت بیشتری به صندوق نشان می‌دادند و اعضای صندوق چند برابر می‌شد.

کرمی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده بین صندوق و معاونت امور روستایی وزارت کشور در سال گذشته افزود: جلسات ستاد توسعه بیمه روستایی شهرستان‌های استان با پیگیری‌های مدیرصندوق تقریبا به طور مرتب برگزار می‌شوند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش با بیان اینکه پایین آمدن درآمد روستائیان، رغبت آنها را نسبت به بیمه‌شدن کاهش می‌دهد، از مدیرعامل صندوق خواست به گونه‌ای پای صندوق را در آذربایجان‌شرقی درگیر کنند.

وی افزود: حالا که صندوق به حوزه سرمایه‌گذاری ورود کرده است، انتظار داریم با سرمایه‌گذاری در حوزه روستایی استان، گام‌هایی برای اشتغال‌زایی بردارید.

کرمی با بیان اینکه برخلاف تصور عموم، آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های برخوردار نیست، گفت: در شعاع ۱۰ کیلومتری مرکز استان محروم‌ترین روستاهای کشور واقع شده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۱ درصد تحت پوشش بیمه روستایی استان یک هدیه از مدیرعامل صندوق می‌خواهند که این هدیه می‌تواند سرمایه‌گذاری صندوق در استان باشد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا