۲۶۰ هزار نفر کارگر در کشور مقرری ماهانه بیمه بیکاری می‌گیرند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اعلام کرد: حدود ۲۶۰ هزار نفر کارگر در کشور با دریافت مقرری ماهانه بیمه بیکاری تحت حمایت قرار دارند.

260 هزار نفر کارگر در کشور مقرری ماهانه بیمه بیکاری می‌گیرند

کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعلام کرد: کارفرمایان برای اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه تولیدی، حمایت می‌شوند.

وی گفت: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابه جائی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت صورت گیرد، تغییر ساختار اقتصادی تلقی می‌شود و تصمیم‌گیری در مورد کارکنان این قبیل بنگاهها که موقتاً بیکار شناخته می‌شوند، در چهارچوب بند الف تبصره ۷ قانون بیمه بیکاری از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌نمایند، این تصمیم توسط شورای‌عالی کار مصوب می‌شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در مورد بنگاههایی که خواهان اصلاح ساختار هستند، خاطرنشان کرد: مدیران و کارفرمایان این بنگاهها موظفند طرح تغییر ساختار اقتصادی واحد خود را به تصویب وزارتخانه ذیربط یا واحدهای تابعه در استانها برسانند و به همراه تقاضای کتبی و فهرست اسامی کارکنان مشمول که موقتاً بیکار می‌شوند، با  ذکر مدت زمان استفاده از مقرری بیمه بیکاری به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل تسلیم نمایند و پس از تأیید و تصویب شورای عالی کار نسبت به اجرا اقدام نمایند.

یاوری همچنین گفت: پرادخت مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شوند، تعلق می‌گیرد. تشخیص بیکاری بدون میل و اراده و تاریخ وقوع بیکاری به عهده واحدهای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود ۲۶۰ هزار نفر کارگر در کشور با دریافت مقرری ماهانه بیمه بیکاری تحت حمایت قرار دارند.

به گفته یاوری، کمترین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری متعلق به استانهای ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد است. بیشترین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری متعلق به استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی است.

یاوری همچنین در مورد حمایت تسهیلاتی بنگاهها گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی به بخش تولید تا پایان آبانماه که به بیش از ۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد، فقط ۱۴۶ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی بنگاه‌ها بوده است. توجه بانکها برای اعطای تسهیلات جهت بازسازی و نوسازی و اصلاح ساختار اقتصادی بنگاهها ضروری است.

به گفته وی، پرداخت مزد و حقوق کارگران در بنگاه‌های اقتصادی، از محل کار کارگران و تولید محصول و فروش تولیدات صورت می‌گیرد، بنابراین توجه ویژه به تولید کمی و کیفی برای کارگران حائز اهمیت و توجه ویژه است.

یاوری اظهار داشت: هرگونه وقفه در کار تولید و چرخ فعالیت بنگاههای اقتصادی به هیچ عنوان پذیرفته نیست و کارگران عزیز، شریف و نجیب و زحمت کش میهن اسلامی زیر بار توقف در تولید که معیشت آنها را دستخوش مشکلات می‌نماید، نمی‌روند.

وی این را هم گفت: پرداخت مزد و حقوق کارگران حاصل دسترنج آنان در امر تولید است، بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید در کار و تولید صدمه یا وقفه وارد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا