دادستان کل کشور: حمایت قاطعانه دستگاه قضا از صنعت کشور

دادستان کل کشور: حمایت قاطعانه دستگاه قضا از صنعت کشور

هم‌زمـــان با ولادت امـــام حســـــن عســــــــکری(علیه‌السلام)، حجت‌الاســـلام محــمدجعــــفر منتظـــری، دادستــــان کل کشـــــور به‌همراه دکتر عمرانی معاون دادستان کل در امور مبارزه با مواد مخدر، دادستان استان اصفهان، دادستان شهرستان مبارکه و هیئت همراه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بازدید کرد.

به گزارش ارک خبر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جمع مدیران و کارکنان این شرکت با اشاره به اقتصاد مقاومتی و نقش کارکنان این بنگاه صنعتی گفت: در حال حاضر که در تحریم ظالمانه و در جنگ اقتصادی در برابر استکبار جهانی به سر می‌بریم، نقش کارگران و مهندسان در مقاومت در برابر این تهاجم ظالمانه و مدیریت اقتصادی کشور بسیار سازنده و تأثیرگذار است؛ بنابراین باید به حقوق قانونی و منطقی آن‌ها توجه کرد.
وی افزود: بنای دستگاه قضایی در حوزۀ مسائل اقتصادی و صنعتی، به‌ویژه صنعت این است که به کمک دولت بیاید.

به همۀ رئیسان دادگستری تأکید کرده‌ایم که امروز در موضوع اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی، دستگاه قضا باید برای کمک به حوزۀ کار و تولید و به‌طور کلی اقتصاد کشور هرکاری می‌تواند انجام دهد. مسلما اگر به حمایت و کمک قوۀ قضائیه نیاز باشد، در همۀ بخش‌ها در خدمت صنعت هستیم و برای حل هر مشکلی که امکان آن در دستگاه قضایی فراهم باشد به میدان می‌آییم. مدیران اقتصادی باید مشکلاتشان را به ما منتقل کنند تا با حمایت قضایی و حقوقی، آن را حل کنیم و این موضوع با جدیت در سراسر کشور دنبال می‌شود.
دادستان کل کشور افزود: خود بنده در دادستانی کل برای انجام همین حمایت، معاونت مرتبط با این موضوع را ایجاد کرده‌ام تا آن دسته از مشکلات صنایع را که از طریق دستگاه قضایی قابل‌پیگیری است در سراسر کشور حل کنیم. درخصوص این صنعت بزرگ هم، زمانی که نیازمند حمایت دستگاه قضایی باشد، کوتاهی نخواهیم کرد و این حمایت را جزو وظایف اولیۀ خود می‌دانیم.

فولاد مبارکه و کارکنان این شرکت مایۀ افتخار کشور هستند
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با حضور در جمع کارکنان این شرکت گفت: افتخار می‌کنم در جمع کارگران شرکت فولاد مبارکه هستم. در حقیقت چرخ این مرکز صنعتی که ازجمله بنگاه‌های عظیم صنعتی کشور است، با سرانگشت کارکنان و کارگران این بخش به حرکت درمی‌آید تا نیاز صنعتی کشور تأمین‌ شود. حاصل زحمت شما عزیزان است که در داخل و خارج از کشور نیازهای مردم را تأمین می‌کند.
دادستان کل کشور با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: امام ششم (ع) فرموده‌اند هر صاحب صنعتی باید سه ویژگی داشته باشد که اگر این سه ویژگی در صنعت کشور متبلور شود می‌تواند بازار بسیار خوبی برای کشور ایجاد کند.

نخستین ویژگی این است که در صنعت، کار به دست متخصص سپرده شود تا محصول خروجی باعث رونق تولید گردد. دومین ویژگی امانت‌داری است. مجموعۀ فولاد مبارکه امانتی است در دست همۀ شما. مدیران عالی، مهندسان، کارکنان و کارگران هم باید در این امانت‌داری تشریک مساعی داشته باشند. هرکدام که وظیفه‌ای بر عهده دارید، کارتان را به‌درستی انجام دهید، چراکه فقط تخصص کافی نیست.
وی ادامه داد: بر این اساس کارکنان باید در کنار تخصص، امانت‌داری خویش را نیز تقویت کنند.

وقتی محصولات باکیفیت تولید شود، دیگر نیاز به واردات نخواهد بود. کیفیت کار کارکنان باید به‌گونه‌ای باشد که هم‌وطنان افتخار کنند که محصول باکیفیت تولیدشده در داخل کشور را مصرف می‌کنند و از خرید محصول‌های خارجی امتناع ورزند.
سوم اینکه مدیران و مسئولان شرکت‌ها و کارخانه‌ها نیز کارکنان خود را محترم بشمرند و در ایشان دلگرمی، اشتیاق و انگیزه ایجاد کنند.
نتیجۀ شفافیت و همکاری میان فولاد مبارکه و دستگاه‌های نظارتی و قضایی کشور آن است که این شرکت همواره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ذینفعان و سهامداران خود مایۀ خیروبرکت بوده است.
در جریان این بازدید، مهندس عظیمیان با ارائۀ گزارشی از عملکرد فولاد مبارکه تصریح کرد: با اتکا به خداوند متعال تاکنون عملکرد و کارنامۀ مدیران و کارکنان این شرکت شفاف و درخشان بوده است و همواره دستگاه قضایی کشور بر روندها و فرایندهای این شرکت نظارت مستمر و خوبی داشته است. نتیجۀ شفافیت و همکاری میان فولاد مبارکه و دستگاه‌های نظارتی و قضایی کشور آن است که این شرکت همواره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ذی‌نفعان و سهام‌داران خود مایۀ خیروبرکت بوده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از مسئولان قوه قضائیه خواست تا در ادامۀ این راه نیز فولاد مبارکه را یاری کنند تا بتواند همچنان با فعالیت‌های اقتصادی خود و ایجاد ارزش‌افزودۀ بیشتر، کشور را یاری دهد.
گفتنـــی است در جریــــان این بازدیــــد حجت‌الاسلام محــــمدجعفر منتـــظری دادستان کل کشور به همراه مدیرعامل، معاونان و مدیران فولاد مبارکه ضمن حضور در معراج‌الشهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و در ادامه در باغچۀ شخصیت‌های شرکت به رسم یادبود، نهال غرس کرد.



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا