بخش عمده‌ای از منابع مالی مس سونگون به بانک‌های استان انتقال یافته است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به گردش مالی بسیار بالای صنایع معدنی مس سونگون گفت: بخش عمده‌ای از منابع مالی این شرکت به بانک‌های استان انتقال یافته است.

حبیب امین‌زاده در سومین نشست مدیران و کارکنان سازمان با اشاره به عملکرد سه ماهه گذشته، بیان کرد: ایجاد قطب سوم خودرویی و توسعه صنایع معدنی از جمله مس سونگون و نفلین سینیت سراب و هرآنچه که از ابتدا به عنوان راهبرد اصلی سازمان عنوان شده بود، در حال تحقق است.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته در زمینه ایجاد صنایع پایین دستی و فراوری صنعت مس، انتقال ۹۰ درصد از دستگاه‌ها و همچنین احداث مجتمع ذوب که قرارداد بهره‌برداری فاز سه آن نهایی شد، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به گردش مالی بسیار بالای صنایع معدنی مس سونگون ادامه داد: بخش عمده‌ای از منابع مالی این شرکت به بانک‌های استان انتقال یافته است .

امین‌زاده از امضا قرارداد اجرایی نفلین سینیت سراب بین قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان ایمیدرو به عنوان سازمان مادر در این حوزه بعد از حدود ۲۰ سال ، به عنوان یکی دیگر از اقدامات مناسب در حوزه صنایع معدنی نام برد و اظهار کرد: این اقدام منجر به افزایش سرمایه عمومی استان و افزایش سهم استان از تولید ناخالص ملی خواهد شد .

رئیس سازمان صمت استان، برگزاری رضایت بخش نمایشگاه تعمیق ساخت داخل در صنایع خودرویی و مس را پیش نیاز اجرای قطب سوم صنعت خودروی کشور در استان دانست و گفت: امضاء قراردادهای خودرویی، شناسایی شرکت‌های درون استانی اولین گام برای خودروساز شدن و حرکت از قطعه‌سازی به سمت مجموعه‌سازی است.

وی اضافه کرد: در تولید قطعات الکترونیکی خودرو در کشور از رتبه خوبی برخورداریم و با توجه به سابقه دیرینه استان در تولید قطعات مکانیکی خودرو با وجود صنایع گسترده در این حوزه، قطب سوم خودرو در آینده محقق خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت، امین زاده با اشاره به بهبود رتبه کشوری سازمان در صدور پروانه‌های بهره‌برداری از کسب رتبه اول کشوری در حوزه آموزش و پژوهش در سال ۹۷ خبر داد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا