۵۷۵ پروژه در حوزه میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی در دست اجرا است

آبدار مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد ۵۷۵پروژه در بخش های مختلف بر اساس اهداف سند تدبیر و توسعه استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون تعداد ۵۷۵پروژه در بخش های مختلف این حوزه بر اساس اهداف سند تدبیر و توسعه استان در دست اجرا است.

 آبدار حجم سرمایه گذاری در پروژه های فوق را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام و افزود: تمام این پروژه‌ها بر اساس سنجش ظرفیت‌های استان بوده و اجرای آن‌ها تا سال ۱۴۰۰ به ‌صورت ۱۰۰ درصدی محقق خواهد شد.

او پروژه های تبیین شده برای سند تقویت هویت فرهنگی را یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: با گذشت یک و نیم سال از زمان تبیین این سند، ۵ پروژه احیای مکاتب هنری تبریز، تدوین دانشنامه ربع رشیدی، راه‌اندازی مرکز تبریزپژوهی تبریز، دانشنامه حسن پادشاه و ایجاد موزه مفاخر آذربایجان جهت تحقق اهداف سند تقویت هویت فرهنگی در افق چهار ساله برای میراث فرهنگی استان تعریف شده است.

آبدار گفت: پروژه های فوق تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

او به چهار مگاپروژه زیرمجموعه سند توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: این پروژه ها در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در جهت ارتقای سطح ظرفیت های گردشگری و تقویت زیرساخت‎ها در حال اجراست.

او افزود: مجتمع چند منظوره هلیا هتل ۵ ستاره، دهکده توریستی و تفریحی سیمرغ سد امند با هتل ۵ ستاره، بازارچه دائمی صنایع دستی قزلچه میدان و مجتمع گردشگری مرکز جهانی تابلو فرش سردرود با حجم اعتباری یک هزار میلیارد تومان جزو پروژه های این سند هستند.

آبدار هم افزایی دستگاه ها را کلید تحقق اهداف سند تقویت هویت فرهنگی آذربایجان شرقی دانست وافزود: برنامه ریزی های اجرایی برای این اسناد در راستای هم سویی با اجرای پروژه های گردشگری و فرهنگی انجام‌گرفته است.

او گفت: با توجه به نقش فراسازمانی و اجرایی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در پیشبرد سند تدبیر توسعه گردشگری و با توجه به نقش اجرایی هر یک از دستگاه ها در راهبری این سند، تکالیف و وظایف ۳۱ دستگاه اجرایی به طور مشخص اعلام و ابلاغ شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا