هرگونه فعالیت ورزشی در شهرهای صنعتی آذربایجان‌شرقی ممنوع است

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان، هرگونه فعالیت های ورزشی در این مراکز به ویژه تبریز ممنوع است.

علی دولتی مهر عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی به ویژه تبریز را مخاطره آمیز خواند و افزود: بر همین اساس ورزشکاران حرفه ای و شهروندان باید از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن، پیاده روی و سایر تمرینات هوازی باید خودداری کنند.

وی اظهار داشت: به سایر افراد جامعه و شهروندان تبریزی و شهرهای اقماری این شهرستان توصیه می شود از انجام فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

دولتی مهر با بیان اینکه باید در این شرایط از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، به شدت پرهیز کرد، ادامه داد: شهروندان تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منازل خود و تردید بی مورد در معابر شهری خودداری و سفرهای غیرضروری خود در سطح شهر را حذف کنند.

وی شرایط هوای تبریز در زمان حاضر را در وضعیت کاهش کیفیت و در سطح ناسالم برای همه گروه های سنی اعلام و اضافه کرد: افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد در فضاهای باز و حضور در سطح شهر خودداری کرده و تا عادی شدن وضعیت هوا در منزل استراحت کنند.

به گزارش ایرنا، به دلیل آلودگی شدید هوای تبریز همه مقاطع تحصیلی مدارس تبریز، سردرود، خسروشاه، باسمنج، اسکو و سهند فردا دوشنبه تعطیل اعلام شده است.

هم اکنون شاخص آلودگی هوای تبریز ۱۲۲ است.

دمای کنونی هوای تبریز ۴ درجه سانتی گراد همراه با مه رقیق و دید افقی  در این شهر هم اکنون به صفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا