جمعیت سالمندی آذربایجان‌شرقی بیشتر از متوسط کشوری است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این استان از لحاظ تعداد سالمندان در رتبه پنجم کشور قرار دارد گفت: متوسط جمعیت سالمندی در کشور ۱۰ بوده که این آمار در آذربایجان‌شرقی ۱۱ درصد است.

محسن ارشدزاده روز یک‌شنبه در مراسم افتتاح هتل آپارتمان سالمندی خواجه نصیر مراغه اظهار داشت: آذربایجان شرقی جز استان های پیر کشور است و بیش از ۴۲۰ هزار نفر از جمعیت استا در سن سالمندی هستند که این نشان دهنده بالا بودن امید به زندگی، شاخص سلامت و توجه به بهداشت و تندرستی در استان است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۰ آسایشگاه سالمندان در استان با یک هزار و ۵۰۰ تختخواب وجود دارد که هزار تخت از این تعداد مورد استفاده قرار دارد.

ارشدزاده گفت: همچنین ۳۰ مرکز هیات امنایی در حوزه سالمندی در شهرستان های استان فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: ۱۴۰ هزار خانوار و بیش از ۲۶۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان بوده که از این تعداد ۴۶ هزار نفر سالمند تحت پوشش هستند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این مراسم اضافه کرد: در حال حاضر ۹ موسسه و انجمن خیریه در مراغه فعالیت می کنند که این آمار نشان دهنده نیکوکاری و خیر بودن مردم این شهرستان و حس مشارکت پذیری بالای آن ها است.
حمید شکری افزود: مردم مراغه در امور خیر پیشرو هستند و در کارهای خیرخواهانه مشارکت می کنند که افتتاح هتل آپارتمان سالمندان به عنوان نخستین هتل آپارتمان سالمندی استان از جمله ای این اقدامات است.
وی ادامه داد: همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی شهرستان در این چنین اقداماتی غیر قابل چشم پوشی است و باید از تمامی مردم و دستگاه های اجرایی تقدیر کرد.


شکری گفت: عملیات اجرایی این هتل از سال ۹۵، با زیر بنای ۲۳۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و با اعتبار بالغ بر سه میلیارد تومان آغاز و برای تجهیز این مجموعه یک میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: هتل آپارتمان سالمندی خواجه نصیر مراغه دارای ۱۱ سوئیت، سالن کادر درمانی، سالن فیزیوتراپی، سالنهای غذاخوری مجزا در طبقات، سالن اجتماعات، قسمت اداری، اتاق پرستاری، سیستم گرمایش مرکزی و داری آسانسور بیماربر و نفربر است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا