اجرای طرح محدوده ترافیکی تاپایان سال جاری دراصفهان

اجرای طرح محدوده ترافیکی تاپایان سال جاری دراصفهان

به گزارش ارک خبر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح محدوده ترافیکی در هسته مرکزی شهر اصفهان که اقدامات اولیه و تجهیزات آن فراهم شد تا پایان سال جاری اجرایی شود.

داریوش امانی درنشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به طرح زوج و فرد اظهارداشت: بنا شد زمانی که شاخص‌های آلودگی بیش از ۱۰۰ باشد طرح زوج و فرد را از درب منازل اجرایی کنیم که اقدامات آن در حال اجرا شدن است و به احتمال زیاد تا پایان سال محقق خواهد شد.

امانی بیان کرد: دوربین‌ها در راستای اتصال به مرکز راهور و معاینه فنی دچار مشکل بود که این موضوع طی یک هفته گذشته برطرف شده و دوربین‌ها ثبت تخلف می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ۲۶ آذر تا یکم دی ماه به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شد، افزود: قصه آدم و حوا ملی شد و سازمان همیاری شهرداری‌های کشور امسال به این موضوع پرداخت.

وی تصریح کرد: سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور طی مکاتبه با شهرداری‌ها اعلام کرد تا برنامه‌های حمل و نقل و هوای پاک طی ایام ۳۳ روزه که از ۲۶ آذر تا ۲۹ دی است، اعلام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: قرار بود اقدامات امسال در راستای قصه آدم و حوا از نظر کمی و کیفی متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار شود.

وی اظهارداشت: سال گذشته این رویداد در ستاد شهرداری مرکزی رخ داد اما امسال با اعلام فراخوان شهرداران مناطق ۱۵ گانه دعوت به عمل آمد.

وی افزود: ۴۷درصد برنامه‌های رویداد قصه آدم و هوا در قالب ۷۱ برنامه فرهنگی، ۲۸درصد با ۴۲ عنوان برنامه زیرساختی، ۱۱درصد برنامه‌ها در قالب ۱۷ اجرا آموزشی، ۹ برنامه رسانه‌ای و ۱۱ برنامه پرسنلی برگزار خواهد شد.

 معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: سال گذشته قصه آدم و هوا با اجرای حدود ۱۰۰ برنامه برگزار شد، اما در سال جاری این رویداد در ۳۳ روز با ۱۵۰ رویداد برگزار می‌شود و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: قرار است در روز هوای پاک خدمت شورای اداری استان باشیم تا در مکانی مسئولان دستگاه‌های اجرایی به دوچرخه سواری بپردازند و این عهد را با مدیران و مردم ببندیم که آلودگی هوا را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: یک قانون هوای پاک مصوبه مجلس داریم که در این قانون وظیفه دستگاه‌ها مشخص شده است و اگر این قانون اجرا می‌شد امروز کمتر با معضل آلودگی هوا مواجه می‌شدیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مباحث مطرح شده در قصه آدم و حوا با کمک تمامی مدیران به اهداف آن دست پیدا کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه خرید تعدادی اتوبوس در دستور کار شهرداری است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال این اتفاق رقم بخورد،از این رو با خودرو سازانی که در بخش خودروهای شهری فعالیت می‌کنند مذاکره کردیم.

وی اضافه کرد: هرچند با توجه به نوسانات قیمتی نمی‌توان بودجه درستی را برای خرید اتوبوس‌ها اعلام کرد اما مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌ها و بخشی برای افزایش خطوط بی آرتی در زیر ساخت محقق خواهد شد.

به گفته امانی، بازسازی اتوبوس‌های فرسوده آغاز شده و نزدیک به ۲۵۰ دستگاه در حال بازسازی است.

وی ادامه داد: ما با توجه به شاخص‌هایی که داریم نزدیک به ۸۰ کیلومتر خط بی آرتی داریم و قرار است در سال ۹۹ به صد کیلومتر افزایش یابد که تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی در بخش زیرساخت و ناوگان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع تاکسیرانی افزود: قرار است با پیگیری‌های صورت گرفته حدود یکهزار تاکسی نوسازی و بازسازی شود که با تحقق این مهم به بحث جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی کمک خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه۵۰۰ هزار نفر جابه‌جایی مسافر با ناوگان اتوبوسرانی داریم در بخش تاکسیرانی هم به همین میزان است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر روزانه ۹۰ هزار نفر از شهروندان سفرهای درون‌شهری خود را با استفاده از مترو انجام می دهند، گفت: قرار بود این آمار به ۱۰۰ هزارنفر افزایش یابد که امیدواریم تا پایان سال به این شاخص دست پیدا کنیم.

در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا