نفوذ سامانه‌ی بارشی از روز چهارشنبه به استان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از نفوذ سامانه‌ی بارشی به استان در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سامانه‌ی بارشی موجب بارش برف و باران در استان می‌شود، فعالیت آن نیز تا روز جمعه و شنبه ادامه خواهد داشت.

محمداشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که پایداری هوای استان تا فردا تداوم دارد، گفت: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در روز سه شنبه نیز پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه، غلظت آلاینده‌ها کاهش یافته و استقرار هوای پاک در کلانشهر تبریز پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که افزایش نسبی دما در روز چهارشنبه در برخی نواحی استان پیش بینی شده، گفت: برای روز پنج شنبه و جمعه نیز کاهش دما پیش بینی می‌شود.

با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی ۲۴ ساعته گذشته، شهرستان ملکان با ۱۷ درجه بالای صفر و شهرستان سراب شش درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند. 

اشجعی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان ۹ درجه بالای صفر و در سردترین زمان پنج درجه زیر صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز یک درجه زیرصفر بوده که نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش یافته است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا