صادق‌زاده برای ششمین بار پهلوان‌ ایران شد

جابر صادق زاده برای ششمین بار بازوبند پهلوانی کشور را به بازو بست و بعد از زنده یاد علیرضا سلیمانی دومین پهلوان باشی ایران شد.

رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی بزرگسالان کشور در مرکز نمایشگاه‎های بین‌المللی ‌بازار بزرگ ایران برگزار شد و با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در دیدار فینال وزن مثبت صد کیلوگرم جابر صادق‌زاده و مهدی حسن پور با هم کشتی گرفتند که در نهایت صادق زاده با برتری سه بر صفر حریف خود را شکست داد و برای ششمین بار صاحب بازوبند پهلوانی شد.

او پیش از این در سال‌های ۹۱، ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷  نیز پهلوان ایران شده بود و با کسب ششمین بازوبند پهلوانی، صاحب لقب پهلوان باشی شد.

هر کشتی گیری که بتواند در رقابتهای سنگین وزن پهلوانی کشور، ۶ مرتبه صاحب بازوبند پهلوانی شود، لقب پهلوان باشی را به او می دهند.

پیش از این زنده یاد علیرضا سلیمانی با کسب ۶ عنوان قهرمانی پهلوانی کشور تنها پهلوان باشی کشور بود.

اسامی نفرات برتر اوزان ۶ گانه به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم:

محمد ملکی (آذربایجان شرقی) برنده – معراج بهرام زاده (فارس)

۷۰ کیلوگرم:

حمید الهیان (خراسان شمالی) برنده – کریم صالحی (البرز)

۸۰ کیلوگرم:

هادی قدیمی (خراسان جنوبی) برنده – احمد جفاکش (خراسان شمالی)

۹۰ کیلوگرم:

اکبر سبحانی (اردبیل) – عباس داوودی (خراسان شمالی)

۱۰۰ کیلوگرم:

سینا غلامی (مازندران) برنده – علی ابراهیمی (خراسان رضوی)

بعلاوه ۱۰۰ کیلوگرم:

جابر صادق‌زاده (مازندران) برنده – مهدی حسن‌پور (خراسان جنوبی)

 این رقابت‌ها در روز پایانی شاهد حضور میهمانان ویژه‌ای از مدیران و قهرمانان پیشکسوت و سرشناس ورزشی بود. علی‌اکبر حیدری، دارنده مدال برنز کشتی آزاد المپیک ۱۹۶۴ توکیو، ابراهیم جوادی، نفر سوم المپیک مونیخ، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی، مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزرات ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، علیرضا لرستانی قهرمان سابق کشتی ایران و آسیا، محمدرضا توپچی قهرمان اسبق کشتی آزاد و پهلوان اسبق کشور، کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری، حسن غفوری‌فرد رییس اسبق سازمان تربیت بدنی، محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، مهدی محمدنبی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، حمید سجادی معاون سابق وزارت ورزش، مرشد عباس شیرخدا و دیگر چهره‌های ورزش کشور از نزدیک نظاره گر روز پایانی مسابقات بودند.

در پایان این رویداد ملی، جابر صادق‌زاده، قهرمان سنگین وزن این دوره از رقابت‌ها به عنوان پهلوان سال ۱۳۹۸ انتخاب شد و در آیین اختتامیه در حضور مسؤولین عالی رتبه کشور بازوبند پهلوانی بر دستانش نقش خواهد بست.

پیش از این تنها علیرضا سلیمانی فقید موفق به کسب ۶ بازوبند پهلوانی ایران شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا