لزوم راه اندازی رستوران‌های سنتی در اماکن تاریخی شهر

شهردار منطقه ۸ تبریز بر لزوم راه اندازی رستوران‌های سنتی در اماکن تاریخی شهر تاکید کرد.

لزوم راه اندازی رستوران‌های سنتی در اماکن تاریخی شهر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی مدبر شهردار منطقه ۸ تبریز  در جلسه‌ای با جمعی از هیات امنای اغذیه فروشی و مدیران رستوران‌های تبریز در خصوص افزایش همکاری‌ها برای راه اندازی مسیر‌های غذا خوری و راه اندازی رستوران‌های سنتی همگون با بافت تاریخی شهر در خانه ها، حمام‌ها و یخچال‌های تاریخی تبریز با آن‌ها تبادل نظر کرد.

او با اشاره به محور‌های گردشگری و پیاده راهی منطقه، این مسیر‌ها را دارای پتانسیل بالا برای ایجاد کاربری‌های رفاهی و غذا خوری دانسته و از مدیران رستوران‌ها و غذا خوری‌ها دعوت نمود تا در راه اندازی رستوران و چای خانه و کافی شاپ در این اماکن با شهرداری منطقه هشت همکاری کنند.

مدبر با اشاره به طراحی غرفه‌های رفاهی- خدماتی در محوطه داخلی میدان بهشتی این مکان را فضای مناسبی برای حضور برند‌های مختلف غذاخوری، سوغات فروشی و … دانست.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به برنامه‌های شهرداری منطقه برای ایجاد مسیر گردشگری حدفاصل پل ملل متحد تا پل قاری، از سرمایه گذاران مختلف دعوت کرد تا با راه اندازی غذاخوری، کافی شاپ و دمنوش خانه در مجاورت پل‌های تاریخی موجود در مسیر با شهرداری منطقه ۸ در اجرای این طرح مشارکت کنند.

مدبر با اشاره به وجود صد‌ها خانه تاریخی به همراه یخچال و حمام‌های تاریخی در منطقه از این اماکن به عنوان پتانسیل بالا برای راه اندازی رستوران‌ها و استفاده گردشگری از آن‌ها یاد نمود که دارای منافع مالی بالایی برای سرمایه گذاران خواهد بود.

در این جلسه توافقات لازم در خصوص راه اندازی فضا‌های رفاهی-خدماتی در اماکن گردشگری منطقه، از مجاری قانونی به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا