بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی تبریز

– رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که تداوم ساخت و ساز در بافت حاشیه‌نشین در واقع تبدیل کوچه‌های تنگ به قبرستان است، اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای رفع برخی مشکلات حاشیه نشینی و بافت فرسوده را خواستار شد.

فریدون بابایی اقدم روز یکشنبه در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به بخشنامه وزارت کشور درخصوص خزانه متمرکز گفت: شورای شهر باید شهرداری را موظف به یک کاسه کردن هزینه ها و درآمدها کند.

وی با اشاره به سفر تعدادی از اعضای شورای‌شهر و مدیران شهرداری به شهر مشهد اظهار کرد: فقدان انضباط اجتماعی و ساخت و سازهای غیرمجاز برای شهر مشکل‌ساز است.

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از بی توجهی به قوانین در ساخت و سازها گفت: طی بازدید چند ساعته از شهر مشهد شاهد هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در این شهر نبودیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه برخی در ساخت و سازها اصلا شهرداری را به حساب نمی‌آورند برای نظم بخشی به ساخت و سازها ایجاد معاونت پایش در شهرداری را پیشنهاد داد.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه قرار بود سازمان عمران و ساخت و ساز شهری ایجاد شود، اظهار کرد: در شهرهای مختلف شهرداری ها دفاتر تسهیل‌گری را ایجاد کرده‌اند که در تبریز فقط استانداری به این امر ورود کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: شهرداری مشهد از طریق سازمان بازآفرینی و شورای اجتماعی محلی توانسته است در تقویت توان اجتماعی شهرداری و شورا مفید باشد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز از اعضای شورای‌ شهر خواست تا از تجربیات و دستاوردهای شهرهای دیگر الگو بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا