یک شب «بدخوابی» شما را دچار این بیماری می‌کند

نتایج پژوهش تازه محققان نشان می‌دهد فقط یک شب خواب بد منجر به افزایش میزان پروتئینی می‌شود که آلزایمر را به وجود می‌آورد.

یک شب «بدخوابی» شما را دچار این بیماری می‌کند

به گزارش  خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج پژوهش تازه محققان نشان می‌دهد فقط یک شب خواب بد منجر به افزایش میزان پروتئینی می‌شود که آلزایمر را به وجود می‌آورد.

پزشکان مدت‌ها است که نسبت به ارتباط بین خواب ضعیف و ساخت پروتئین مرتبط با بیماری آلزایمر به نام «تاو» هشدار داده‌اند.

محققان به کارمندان و دانشجویان هشدار می‌دهند که برای تکمیل یک پروژه شب بیداری نکنند و به جای‌آن در طول روز با برنامه‌ریزی مناسب از خواب عمیق در شب بهره‌مند شوند.

پژوهشگران تأکید می‌کنند،  اگر به میزان کافی خواب عمیق را که برای تثبیت خاطرات و افزایش سطوح انرژی بدن نیاز است، تجربه نکنید، ممکن است دارای سطوح بیشتری از پروتئین تاو در مغز خود باشید. پژوهشگران به این نکته اشاره داشتند که ناتوانی در تجربه خواب عمیق می‌تواند خطر بیماری آلزایمر را افزایش داده یا یک نشانه اولیه از این بیماری باشد.

ساخت پروتئین مضر می‌تواند چندین دهه قبل از بروز علائم بیماری مانند از دست دادن حافظه شروع به رشد کند.

آلزایمر بیش از یک میلیون نفر در انگلیس و ۵.۷ میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است؛ انتظار می‌رود این تعداد روز به روز بیشتر شوند.

سارا ایماریسیو، رئیس پژوهش در تحقیقات آلزایمر در انگلیس گفت که این تحقیق به ایجاد تصویری شفاف‌تر از رابطه خواب با این بیماری کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا