سیر نزولی قیمت مسکن ادامه دار شد

خبرگزاری ارک: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در خردادماه حدود 3.9 میلیون تومان بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل سه درصد و نسبت به اردیبهشت ماه امسال دو درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران در پایان سه ماهه اول امسال نشان می‌دهد که متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در خردادماه حدود 3.9 میلیون تومان بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل سه درصد و نسبت به اردیبهشت ماه امسال دو درصد کاهش دارد.

همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران حدود 15 هزار و 661 واحد بوده که نسبت به اردیبهشت 9.8 درصد افزایش و نسبت به خردادماه سال گذشته 9.5 درصد کاهش دارد.

از لحاظ حجم معاملات مسکن در خردادماه امسال نیز تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 15.7 هزار واحد رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 9.5 درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که از میان مناطق 22گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع بنای مسکونی معامله شده 7.8 میلیون تومان به منطقه یک و کمترین آن 2.1 میلیون تومان به منطقه 18 اختصاص داشته است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق در خردادماه سال جاری حاکی از آن است که از میان مناطق 22گانه شهر تهران، منطقه 5 با 12.5 درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را داشته است.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که در سومین ماه سال جاری شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران 11.4 درصد و در کل مناطق شهری 13.3 رشد نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا