اختصاص ۸ میلیارد ریال برای بهسازی مقبره الشعرای تبریز

ارک خبر-  شهردار منطقه یک تبریز گفت: ۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح بهسازی مقبره الشعرای این شهر اختصاص یافته است.

رضا پاک نهاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در ضلع غربی و جنوب غربی این بنای فرهنگی و گردشگری در حال اجراست، افزود: بر اساس تصمیم مدیران استان این شهرداری به عنوان معین مالی این پروژه تعیین شده است و اقدامات لازم را در راستای بهسازی این اثر تاریخی و گردشگری انجام می دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌های بهسازی این پروژه، شهرداری منطقه یک برای تامین مالی اجرای این طرح شرایط لازم را فراهم کرده و با تامین مالی آن تلاش می کند هرچه سریع تر این طرح را به اتمام برساند.

پاک نهاد، ادامه داد: این پروژه دارای اهمیت تاریخی و گردشگری ویژه‌ای بوده و تلاش‌های این شهرداری برای تامین سایر بخش‌های مالی این پروژه همچنان تداوم خواهد داشت.

شهرداری تبریز از سال ۹۳ پروژه بهسازی مقبره الشعرای تبریز را با اعتبار پیش بینی شده ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز کرد.

مجموعه تاریخی – فرهنگی مقبره الشعرا در محله تاریخی «سرخاب» تبریز و آرامگاه بیش از ۴۱۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران و کشورهای منطقه از ۸۰۰ سال پیش تاکنون، در سال های اخیر در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد و حال نزار آن موجب نارضایتی فرهنگ دوستان و گردشگران شده است.

به گزارش ایرنا، مقبره الشعرا، آرامگاه شاعرانی مانند استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی، خاقانی شیروانی، ظهیرالدین فارابی، شاپور نیشابوری، شمس الدین سجاسی، ذوالفقار شروانی، همام تبریزی، مغربی تبریزی، مانی شیرازی، لسانی شیرازی و شکیبی تبریزی، در محله‌ سرخاب تبریز قرار دارد و یکی از گورستان‌های تاریخی این شهر به‌شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا