آغاز تولید فیلم مستند شهید محمودرضا بیضایی در تبریز

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر تولید پروژه فیلم مستند شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی در تبریز آغاز می شود.

سیدمحمدحسین بلاغی، روز شنبه همزمان با آغاز  چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهید بیضایی در ۱۸ آذر سال ۱۳۶۰ در خانواده ای مذهبی و دارای ریشه روحانیت در تبریز متولد شد و در ۲۹ دی سال ۹۲ همزمان با سال روز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق(ع) در درگیری با مزدوران تکفیری استکبار در اثر اصابت ترکش های یک تله انفجاری به ناحیه سر و سینه به فیض شهادت نائل شد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی هنری دهه فجر امسال اظهار داشت: در حوزه هنرهای تجسمی، نمایشگاه ترامپیسم در محل های پایگاه دوم شکاری تبریز و منطقه آزاد ارس و نمایشگاه نهضت قاسم نیز در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برپا می شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حوزه هنرهای تصویری نیز آیین سینما گپ با موضوع نقد و بررسی فیلم «زندگی در شماره‌ها» برگزار می شود، گفت: در حوزه ادبیات و مطالعات پایداری نیز به مناسبت گرامیداشت شهدای خلبان و تیزپروازان پایگاه دوم شکاری تبریز به ویژه شهید خلبان محمدرضا رحمانی، آیین شب خاطره روز چهارشنبه ۱۶ دی در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار می شود.

بلاغی، از برگزاری شب شعر ویژه بزرگداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تبریز خبر داد و یادآوری کرد: در حوزه آفرینش های ادبی نیز آیین شب شعر روز یکشنبه ۲۰ بهمن در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار می شود.

وی اجرای نمایش های روزنه و تجلی در ایام دهه فجر در حوزه هنرهای نمایشی را از دیگر برنامه های این نهاد اعلام کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی با الهام از مکتب قرآنی و اهل بیت (ع) و رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و امروز با رهبری رهبر معظم انقلاب راه خود را ادامه می دهد.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شعار محوری دهه فجر امسال «انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» است، گفت: امسال نخستین دهه فجر در گام دوم انقلاب است که بر این اساس بیانیه گام دوم انقلاب از محوری‌ترین موضوعات حوزه هنری استان در دهه فجر خواهد بود.

بلاغی، افزود: اکران خصوصی فیلم ۲۳ نفر برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین اجرای سرودهای دانش آموزی از دیگر برنامه های حوزه هنری استان در ایام دهه فجر امسال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا