نظارت ۲۰۰ بازرس و کارشناس بازرسی بر بازار شب عید در آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۰۰ بازرس و کارشناس بازرسی و چندین ناظر افتخاری به صورت محسوس و نامحسوس در طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۹ همزمان با سراسر کشور در استان فعالیت می کنند.

مقصود رضازاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این روزها، تعطیلات نوروز و انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی، نظارت بر بازار شب عید بر گروه های کالایی و خدماتی استان تشدید می شود.

وی اظهار داشت : این طرح با جدیت تمام از ۵ اسفند سال جاری آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین سال ۹۹ در ۲ اولویت کالایی و خدماتی به ویژه کالاهای پرمصرف و اولویت دار ادامه می یابد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: اولویت های کالایی شامل نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، البسه و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، قند و شکر، روغن نباتی، برنج، خواربار و شیرینی جات است.

رضازاده، اولویت های خدماتی را شامل نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ها و میادین میوه وتره بار، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، شرکت های مسافرتی هوایی و زمینی و دفاتر فروش آن ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها و رستوران های بین شهری اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: کنترل وضعیت بازار، ایجاد فضای مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و گزارشات شهروندان و مسافران نوروزی توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت از اهداف اجرای این طرح است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته محل هایی در سطح شهر برای دریافت شکایات و گزارشات مردمی در نظر گرفته می شود که جزئیات آن در روزهای آتی به اطلاع شهروندادن رسانده می شود.

رضازاده، ادامه داد: ستاد خبری سازمان با شماره ۱۲۴ آماده دریافت هرگونه نظر پیشنهاد، انتقاد و شکایت مردمی بوده و به شهروندان اطمینان خاطر داده می شود به کلیه شکایات و گزارشات مردمی در اسرع وقت رسیدگی و اعلام نتیجه شود.

وی از کلیه بنگاه های اقتصادی استان بویژه اصناف و بازاریان درخواست نسبت به رعایت مفاد قانون نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان اهتمام جدی داشته و از نگهداری، عرضه و فروش هرگونه کالای قاچاق که ضربه مهلکی بر اقتصاد، اشتغال کشور و تولید داخلی می زند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، در زمان کنونی بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی دارای جواز کسب در قالب ۷۴ اتحادیه در تبریز و بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا