کاهش تعداد ثبت نام کنندگان آزمون دکتری ۹۹

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال۹۹ نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

کاهش ۱۹ هزار نفری داوطلبان دکتری ۹۹

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۹ تعد ۱۷۷ هزار و ۲۶۱ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۷ هزار و ۸۸۱ نفر زن و ۹۹ هزار و ۳۸۰ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۳.۹۴ درصد داوطلبان را زنان و ۵۶.۰۶ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهد.

او افزود: آمار ثبت نام‌کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۹ نسبت به آمار ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۸ تعداد ۱۹ هزار و ۱۷۶ نفر کمتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبان می‌توانند از روز سه شنبه، ۶ اسفند تا پنجشنبه، ۸ اسفند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوطه پرینت تهیه کنند.

توکلی بیان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۹ روز جمعه، ۹ اسفند ۹۸ در ۲۴۴ رشته امتحانی، ۱۰۳ حوزه امتحانی و ۶۰ شهرستان برگزار می‌شود. داوطلبان باید در این آزمون به به سوالات تخصصی هر یک از رشته‌های امتحانی خود پاسخ دهند.


بیشتر بخوانید: اسامی چند برابر ظرفیت هفتمین آزمون استخدامی اعلام شد


او درباره زمان اعلام نتایج آزمون دکتری گفت: نتایج اولیه کنکور دکتری نیمه متمرکز سال ۹۹ به صورت کارنامه در هفته اول اردیبهشت سال ۹۹ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند بر اساس برنامه زمانی که در نیمه اول اردیبهشت ۹۹ اعلام می‌شود نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و پس از آن با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و نمره سنجش عمومی که با همکاری دانشگاه‌های پذیرنده اعلام می‌شود، به کدرشته‌های حائز حد نصاب معرفی می‌شوند.

توکلی در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری در دهه اول شهریور ۹۹ اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا