اکران فیلم سینمایی «کومور» در مراغه

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از اکران فیلم سینمایی «کومور» (ذغال) به کارگردانی اسماعیل منصف و با حضور هادی افتخارزاده  بازیگر مراغه‌ای در سینما فرهنگ این شهرستان خبرداد.

احمد دادرس فیاضی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فیلم سینمایی داستان شخصی بنام “غیرت” است که  در ﯾﮑﯽ از روﺳﺗﺎهای ﻣرزی آذرﺑﺎﯾﺟﺎن به ‌ﮐﺎر ذﻏﺎل ‌سازی ﻣﺷﻐول بوده و  ﭘﺳر او ﯾﺎﺷﺎر که در زندان  به ﺳر ﻣﯽ ﺑرد، ﺑرای ﻋروﺳﯽ خواهرش به  ﻣرﺧﺻﯽ ﻣﯽ آید اﻣﺎ گم ﺷدن ناگهانی ﯾﺎﺷﺎر غیرت را ﺑﺎ ﭼﺎﻟش بزرگی روبه‌ رو ﻣﯽکند.

وی افزود: هادی افتخارزاده بازیگر اصلی این فیلم، متولد شهرستان مراغه کارهنری خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه از سال ١٣۶٣ آغاز و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هنر تهران بوده و پس از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته بازیگری به حرفه بازیگری فیلم، تئاتر و تلویزیون روی آورده و مدرس فیلمسازی و بازیگری در دانشگاه ها و انجمن سینمای جوانان و انجمن نمایش و همچنین داور جشنواره‌های مختلف تاتر و فیلم در ادوار مختلف بوده است.

دادرس فیاضی ابراز امیدواری کرد نمایش این فیلم با استقبال علاقه مندان و شهروندان همراه باشد.

نمایش تئاتر «خرس» نوشته آنتوان چخوف به کارگردانی رسول پاک در تماشاخانه صوفی مراغه به روی صحنه رفت

دادرس فیاض همچنین از نمایش تئاتر خرس در این شهرستان خبرداد و گفت: این نمایش، مانند سایر آثار چخوف نگاهی عمیق به روابط انسانی و نقد مناسبات اجتماعی داشته و دید متفاوتی به زن و مرد به عنوان ۲ رکن و قطب اساسی بشریت و رویکرد آنان در مواجهه با تمامیت و اصالت وجودی شان دارد.

وی ادامه داد: رسول پاک به عنوان کارگردان، امین خانزاده، مهسا نقی زاده، رسول پاک به عنوان بازیگران، اسماعیل بطحایی به عنوان دستیار کارگردان، پریناز جنگجو به عنوان منشی صحنه، پیمان جنگجو به عنوان طراح نور، میثم زرین نشان به عنوان مسوول افکت، وحیده انوری به عنوان مدیر صحنه در این نمایش حضور دارند.

وی اضافه کرد: این نمایش تا دهم اسفند امسال و هر روز ساعت ۲۰ در محل تماشاخانه صوفی به نمایش درخواهد آمد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا