بیش از 755 هزار نفر به تعداد شاغلان کشور اضافه شد

خبرگزاری ارک:  تعداد شاغلان کشور در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات از بهار 93 تا بهار سال 94 از 21 میلیون و 105 هزار و 695 نفر به 21 میلیون و 861هزار و 106نفر رسید. بعبارتی به جمعیت شاغل کشور در مدت یادشده 755 هزار و 411نفر اضافه شده است.

مقایسه بخش های مختلف اقتصادی نشان می دهد جمعیت شاغل در هر سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در بهار سال 94 نسبت به بهار سال گذشته افزایش یافته است.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشتر اعلام کرده بود که به تعداد بیمه شدگان کشور بیش از 600 هزار نفر افزوده شده است.

بررسی آماری از نتایج نیروی کار بهار 93 و 94 نشان می دهد جمعیت فعال(شاغل و بیکار) طی یکسال یادشده از 23 میلیون و 637 هزار و 39 نفر به 24 میلیون و 509 هزار و 69 نفر رسیده است. به عبارتی طی یکسال 871 هزار و 760 نفر به این جمعیت افزوده شده است.

همانگونه که آمارهای رسمی نشان می دهد، به جمعیت فعال کشور رقم قابل توجهی اضافه شده که این جمعیت نزدیک به همان یک میلیون سالانه ورودی به بازار کار کشور است.

نزدیک به دو سال از فعالیت دولت تدبیر و امید می گذرد. سالهایی که دولت یازدهم در شرایط دشواری زمام امور را از دولت پیشین تحویل گرفت با بخش زیادی از مشکلاتی که با بی خردی در عرصه های بین المللی و داخلی ایجاد شده بود، برعهده دولت یازدهم نهاده شد.

رکود اقتصادی و تورم، حاصل هشت سال ندانم کاری و بی مدیریتی بود که تلاش بسیاری برای مهار آن از سوی دولت یازدهم صورت گرفت.

آشفتگی بازار کار یکی از دستاوردهای دولت های نهم و دهم بود که جمعیت بیکار کشور را به مرز سه میلیون نفر و براساس اسناد غیررسمی به بیش از پنج میلیون نفر رساند و این در حالی است که هم اکنون 4.5 میلیون دانشجو بزودی از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار کشور خواهند شد.

دکمه بازگشت به بالا