سفر زمینی به عتبات تا ۲۰ اسفند متوقف شد

 سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به نشست دو روزه مشترک مسئولان ایران و عراق و موافقت طرفین، سفر زمینی زائران ایرانی به عتبات عالیات و زائران عراقی به شهرهای زیارتی ایران تا ۲۰ اسفند ماه متوقف شد.

محمد آزاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا با بیان اینکه وضعیت ادامه یا لغو سفر هوایی زائران دو کشور نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده مشخص خواهد شد، افزود: این تصمیم با توجه به رعایت هر چه بیشتر مسایل بهداشتی برای دو کشور اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه به همین منظور سفر زمینی عتبات عالیات از روز جمعه گذشته متوقف شده بود، اظهار داشت: این مدت زمان ممکن است در صورت موافقت وزرای بهداشت ایران و عراق و فراهم آمدن شرایط لازم برای آغاز مجدد سفر به عتبات به کمتر از ۱۵ روز نیز کاهش یابد.

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اکنون تعدادی از زائران ایرانی در عراق بسر می برند، افزود: زائران مشکلی در زمینه بازگشت به کشور ندارند و بر اساس زمان بندی به ایران باز می گردند و مسئولان بهداشتی کشور نیز در مرزهای ورودی حضور داشته و به محض ورود وضعیت سلامتی آنان را بررسی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا