نیروگاه تبریز مکلف به توقف مصرف مازوت شد

 فرماندار تبریز اعلام کرد: در نشست امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، مدیریت نیروگاه این شهر مکلف به متوقف کردن استفاده از مازوت و بکارگیری گاز طبیعی برای تولید برق شد.

بهروز مهدوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت نیروگاه تبریز مکلف است تا ۲۴ ساعت آینده، مصرف مازوت برای تولید برق را متوقف و به جای آن از گاز استفاده کند.

وی افزود: البته اداره گاز شهرستان تبریز از کمبود گاز نگران بود، اما اعلام کردیم که به هر شکل ممکن باید گاز مورد نیاز نیروگاه تبریز تامین شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس با تصویب اعضای کارگروه کاهش آلودگی  هوای تبریز، ادارات شهرستان تبریز نیز مکلف شدند مصرف گاز خود را کاهش دهند و اداره استاندارد نیز موظف است با بازدید از ادارات، آنها را به متوقف کردن فعالیت مشعل ها و پکیج های معیوب و تعمیر و بهسازی آنها موظف کند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد آلودگی هوای تبریز نیز ناشی از تردد خودروهاست، گفت: استفاده حداقلی از خودروهای شخصی به کاهش آلودگی هوا کمک می کند.

وی افزود: چنانچه مردم عزیز تبریز ۲۵ درصد از مصرف گاز خود را کاهش دهند، تامین گاز مورد نیاز نیروگاه نیز مشکلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین زوج و فرد آزمایشی تردد خودروها از درب منزل از پنجشنبه این هفته تا عید نوروز به صورت آزمایشی در همه سطح تبریز اجرایی می شود و پلیس در وهله اول به صورت ارشادی و سپس به اعمال قانون برای متخلفان اقدام می کند.

وی تاکید کرد: البته طرح تردد زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی تبریز که از چند ماه قبل اجرایی می شود، همچنان به قوت خود باقی است.

مهدوی از تشدید متوقف کردن خودروهای دارای سیستم سوخت رسانی ناقص توسط پلیس در سطح شهر به ویژه کمربندی ها به عنوان یکی دیگر از راهکارهای مصوب کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز نام برد.

وی همچنین از مردم شهرستان تبریز درخواست کرد که با کاهش مصرف برق، به کاهش آلودگی هوای تبریز کمک کنند.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه نیروگاه برق تبریز قادر به استفاده از گازوییل برای تولید برق نیست و مصرف مازوت به عنوان سوخت جایگزین در مواقع کمبود گاز برای آن تعریف شده است، مدیریت مصرف برق توسط مشترکان، احتمال استفاده از مازوت را منتفی می کند.

هوای کلان شهر تبریز در روزهای گذشته آلوده بوده و این امر اعتراض شهروندان و گروه های دوستدار محیط زیست را موجب شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا