توان تولید ۱۰ نیروگاه در آذربایجان‌شرقی صرفه جویی شد

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تابستان امسال در مصرف ۳ هزار مگاوات برق معادل توان تولید ۱۰ نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی در استان صرفه‌جویی شد، بر ضرورت مصرف بهینه برق در طول سال تاکید کرد.

 اکبر فرج‌نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، همراهی مشترکان خانگی در کاهش استفاده از وسایل پرمصرف مانند کولر گازی در زمان پیک فصل تابستان در کنار تغییر ساعت کاری واحدهای صنعتی را از جمله علل کاهش بار مصرفی نیروگاه ها عنوان کرد و نقش رسانه ها و آموزش های مدارس را در این رابطه مهم ارزیابی کرد .

وی با اشاره به افت فشار گاز نیروگاه های استان در ماه گذشته به علت برودت قابل توجه هوا و افزایش مصرف گاز خانگی، گفت: به همین خاطر سوخت مصرفی نیروگاه تبریز و سهند برای زمان‌های محدود از طریق سوخت مایع تامین شد .

فرج نیا بر این اساس صرفه جویی در مصرف برق در فصل زمستان را هم ضروری دانست و گفت: با صرفه جویی ۱۰ درصدی، فشاری به نیروگاه ها نمی آید و نیاز به تغییر سوخت نخواهد بود .

وی با اشاره به ضرورت استمرار تولید انرژی برق، خاطرنشان کرد: ما در فصل زمستان هیچگونه مشکل تولید برق نداریم و اگر مشکلی هم ایجاد شد به خاطر افت فشار گاز بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری رویداد استارت آپ ویکند صنعت برق به منظور بهره‌مندی از ایده های نو، گفت: این رویداد علمی – تجربی در جهت حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر ایده های نو و تجاری سازی آنها در حوزه صنعت برق و در کنار آن، رفع چالش های موجود در این صنعت برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا