تشکیل ستاد ویژه در شهرداری برای نظارت بر اقدامات پیشگیری از کرونا در شهر اصفهان

شهردار اصفهان خبر داد:

تشکیل ستاد ویژه در شهرداری برای نظارت بر اقدامات پیشگیری از کرونا در شهر اصفهان

اقلام و آموزش های مقابله با ویروس کرونا در مناطق کمتر برخوردار شهر هم ارائه می شود

شهردار اصفهان گفت: از امروز با تشکیل ستاد ویژه در شهرداری اصفهان اقدامات بیشتری را برای نظارت در سطح شهر و فضاهای عمومی برای مقابله با ویروس کرونا خواهیم داشت. البته این اقدامات از هفته پیش آغاز شده است اما از امروز، ویژه تر انجام می شود.

به گزارش ارک خبر، قدرت اله نوروزی با اشاره به اینکه هفته گذشته به هفت محور از اقدامات پیشگیری برای مقابله با کرونا در شهر اصفهان اشاره و آن ها را ابلاغ کردیم، اظهار کرد: در همین راستا طی هفته گذشته تلاش فوق العاده ای برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی و مورد استفاده مردم که احتمال سرایت وجود دارد، صورت گرفت. 

وی ادامه داد: ضدعفونی مرتب اتوبوس ها، مترو، ایستگاه های پسماند، تاکسی ها با همکاری تاکسیرانان، خودروهای حمل پسماند و زباله و سرویس های بهداشتی عمومی در این زمینه همچنان انجام می شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بازارهای روز کوثر اقدامات ویژه ای را برای این موضوع برنامه ریزی کردند و مرتب مراقبت های لازم را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه همه پایانه های مسافربری شهر اصفهان ضدعفونی می شود و در مجموع هماهنگی لازم را کل شهرداری برای اقدامات پیشگیرانه انجام داده است، گفت: طرح های آموزشی و محتواهای مناسب در حوزه آموزشی برای شهروندان تولید و توسط معاونت فرهنگی شهرداری در فضای عمومی شهر و ناوگان عمومی نصب شده است.

نوروزی اظهار کرد: برای ایمن سازی نیروهای شهرداری و سازمان های زیرمجموعه از جمله در خدمات شهری و حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی صورت گرفته است و بر اساس نوع مشاغل و نیاز شغلی دستکش و ماسک و سایر اقلام مورد نیاز بین کارکنانی که بیشتر مورد خطر هستند، توزیع شده است.   

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود این هفته اقدامات پیشگیرانه و آموزشی را به سطح بیشتری توسعه و افزایش می دهیم و آمادگی همکاری در زمینه های مورد نیاز با ستاد ویژه مقابله با کرونا در استان را داریم که البته شهرداری هم در این ستاد فعال است.

شهردار اصفهان افزود: همه پیمانکاران خدمات شهری شهرداری ملزم به رعایت موارد پیشگیرانه هستند و معاونت خدمات شهری نظارت می کند که در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز با تشکیل ستاد ویژه در شهرداری اقدامات بیشتری را برای نظارت در سطح شهر و فضاهای عمومی خواهیم داشت، گفت: به طور جدی از همه مردم در همه نقاط شهر می خواهیم با رعایت بهداشت فردی و توجه به نکاتی که دستگاه های متولی و متخصص در وزارت بهداشت اعلام می کنند ما و شهروندان را در مبارزه با این بیماری یاری کنند.  

شهر آماده نوروز می شود

نوروزی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز، اظهار کرد: همکاران من در شهر و پیمانکاران شهرداری مشغول رنگ آمیزی جدول ها، هرس زمستانه درختان و کاشت گل های زیبا در شهر هستند، بهار در راه است و باید آماده بهار و لبخند طبیعت باشیم و دوست داریم این لبخند بر لب همه شهروندان اصفهانی بنشیند.

وی بیان کرد: در این هفته روز درختکاری را پیش رو داریم که پیام آن توسعه مهربانی و کاشت درخت برای محیط زیست است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در روزهایی که همه ما مراقب خودمان هستیم مراقب همدیگر هم باشیم، گفت: از معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان خواستیم برای آموزش و توزیع اقلام در شهر برای افرادی که ممکن است از این آموزش ها دور باشند یا امکان تهیه کردن ابزارهای لازم برای مقابله را ندارند مانند مناطق کم برخوردار، بررسی های لازم را انجام دهد. در این راه با مشارکت مردم پیش می رویم و همه با هم با افزایش تاب آوری بر این شرایط غلبه می کنیم.

وی اظهار کرد: روز گذشته از پروژه در حال ساخت حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان و پروژه متروی اصفهان بازدید کردم، شهرداری برای تسریع در آماده شدن این پروژه ها هر روز مشغول فعالیت است و با وجود این شرایط به خوبی پیش می رود تا هرچه زودتر برای بهره برداری مردم آماده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا