تمدید اعتبار پروانه بهره‌برداری گردشگری آذربایجان‌شرقی تا پایان اردیبهشت‌ ۹۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: اعتبار پروانه بهره‌برداری و مجوزهای فعالیت گردشگری استان تا پایان اردیبهشت‌ سال ۹۹ تمدید شد.

مرتضی آبدار، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا هرگونه مجوز از جمله پروانه بهره‌برداری، گواهینامه حرفه‌ای و مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری که تمدید آن مستلزم مراجعه حضوری است تا پایان ماه مذکور دارای اعتبار بوده و نیازی به تمدید وجود ندارد.

وی اظهار داشت: این اقدام این اداره کل و اجرای برخی از امور به صورت خودکار در راستای تسهیل امور اداری و کاهش حضور ارباب‌رجوع در ادارات انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی گفت: صدور تمامی مجوزهای جدید اعم از پروانه بهره‌برداری، گواهینامه حرفه‌ای و مجوز فعالیت یا کارت راهنمای گردشگری به پایان فروردین‌ سال ۱۳۹۹ موکول شده است.

آبدار با اشاره به لغو برگزاری تمام دوره‌های آموزشی، همایش، جلسات و نشست‌های اداری تا اطلاع ثانوی ادامه داد: نظارت بر فعالیت تاسیسات تحت پوشش این اداره کل با رویکرد «دستورالعمل مقابله با شیوع ویروس کرونا» تشدید شده است.

وی یادآوری کرد: با اجرای نظارت‌های تلفیقی مستمر توسط گروه های نظارتی، رسیدگی به شکایات مردم و گردشگران از تاسیسات گردشگری فوریت یافته و گزارش اقدامات در جلسه روزانه کمیته رسیدگی به شکایات، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آبدار، افزود: در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انعقاد قرارداد با تعدادی از مراکز اقامتی و هتلی به‌ منظور بهره‌مندی از خدمات آن‌ ها جهت سپری کردن دوران نقاهت شفایافتگان بیماری کرونا، مراکز اقامتی که علاقه‌مند به مشارکت در این امر هستند می‌توانند آمادگی خود را به این اداره کل اعلام کنند.

آذربایجان شرقی با داشتن بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی و جهانی و صدها جاذبه طبیعی و فرهنگی به مانند رنگین کمانی از جاذبه های گردشگری سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را جذب می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا