آتش سوزی 3.5 هکتار از اراضی منابع طبیعی در سلماس مهار شد

خبرگزاری ارک: رسول معصوم‌لو، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سلماس از آتش‌سوزی 3.5 هکتار از اراضی منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سلماس اعلام کرد: طی دو روز گذشته آتش‌سوزی در مراتع درختچه‌های گز، به 3.5 هکتار از اراضی منابع طبیعی خسارت زد.

معصوم‌لو گفت: دو حادثه جداگانه آتش‌سوزی در اراضی مابین روستاهای کنگرلو و قره قشلاق و نیز اراضی پدافند هوایی به طرف جاده کنگرلو رخ داد که با تلاش چندین ساعته آتش نشانان و همکاری نیروهای منابع طبیعی خاموش شد.

وی افزود: علت حادثه در دست بررسی است اما احتمال عمدی بودن آن وجود دارد.

مدیرعامل آتش‌نشانی سلماس همچنین در مورد انفجار منزل مسکونی در این شهرستان اظهار کرد: این حادثه در آپارتمان‌های سپهر و در اثر نشت گاز شهری رخ داده و سبب آتش سوزی شده بود.

معصوم لو ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی به محض اطلاع از حادثه به محل اعزام شده و در همان مراحل ابتدایی آتش سوزی، حریق را کنترل و مهار نمودند.

وی علت عملیات سریع آتش نشانان را استفاده از تجهیزات و کوله پشتی‌های آتشنشانی تازه خریداری شده عنوان کرد و گفت: از آنجایی که واحد مسکونی موردنظردر طبقه چهارم ساختمان قرار داشت و عملیات شلنگ رسانی به آن ارتفاع زمان می برد، این کوله پشتی‌ها توان عملیاتی نیروها را برای اطفای سریع حریق بالا برده و سبب خاموشی سریع آتش و جلوگیری از سرایت حریق به سایر واحدها شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سلماس تصریح کرد: مالک خانه نیز در این حادثه دچار سوختگی جزیی شده بود که توسط نیروهای فوریتهای پزشکی به بیمارستان سلماس اعزام شد.

دکمه بازگشت به بالا