اعضای هیئت داوران جشنواره سراسری عکس رضوی معرفی شدند

خبرگزاری ارک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از معرفی اعضای هیئت داوران جشنواره سراسری عکس رضوی خبر داد.

به گزارش  فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت: عباس میرهاشمی، افشین شاهرودی، مجید ناگهی، محمدرضا امتنانی و میرعباس آل‌یاسین داوری این دوره از جشنواره را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری جشنواره رضوی با گستره‌ی سراسری و همچنین با تکیه بر پتانسیل غنی استان در زمینه هنر عکاسی،‌ هیئت داوران از عکاسان استانی و کشوری انتخاب شده‌اند.

صفی‌پور رشد کمی و کیفی آثار ارسالی از سوی عکاسان سراسر کشور به این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جشنواره عکس با محوریت امام رضا (ع) زمینه‌ی فعالیتی مناسبی برای حضور عکاسان حرفه‌ای و تازه‌کار و تعامل دو نسل هنر عکاسی و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات هنری است.

براساس این گزارش، عباس میرهاشمی متولد 1341 ساوه و مدرس عکاسی در دانشگاه است. وی همچنین عضو شورای کارشناسی عکاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

افشین شاهرودی نیز متولد سال 1329 دامغان و فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر تهران است. وی در زمینه‌ی عکاسی و شعر فعالیت دارد و 10 کتاب که 5 عنوان از آن‌ها در حوزه شعر و 5 عنوان دیگر در حوزه عکاسی بودند، از وی به چاپ رسیده است.

مجید ناگهی متولد 1349 و کارشناس علوم ارتباطات است. وی عضو خانه عکاسان ایران بوده و تاکنون در بیش از 30 نمایشگاه گروهی و انفرادی حضور یافته است.

محمدرضا امتنانی نیز متولد 1334 تهران بوده و عکاسی را از سال 1347 آغاز کرده است. وی تداوم هنر خود را بعد از سالیان متمادی در مسیر عکاسی حوزه اندیشه و هنر اسلامی تثبیت کرده که عکاسی از کنگره عظیم حج یکی از بارزترین مجموعه‌های تصویری اوست.

میرعباس آل یاسین متولد 1327 اهر بوده و بیش از 50 سال است به فعالیت مداوم در هنر عکاسی مشغول است. وی مدرس عکاسی و از موسسان انجمن هنر عکاسی آذربایجان‌شرقی است.

جشنواره سراسری عکس رضوی همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

براساس این گزارش هر عکاس می‌تواند حداکثر 5 قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از 4 مگاپیکسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایت azarsh.shamstoos.ir بارگذاری کند.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا