رکوردهای ذوب آهن اصفهان در تولید ، فروش و صادرات درسال ۱۳۹۸

منصور یزدی زاده خبر داد :

رکوردهای ذوب آهن اصفهان در تولید ، فروش و صادرات درسال ۱۳۹۸

به گزارش ارک خبر:ذوب آهن اصفهان با همت تلاشگران خود در سال ۱۳۹۸ موفق به ثبت رکوردهایی در تولید ، فروش و صادرات گردید و این موفقیت ها با وجود مشکلات عدیده سال گذشته از جمله کمبود شدید مواد اولیه و نقدینگی و شیوع بیماری کرونا حاصل شد.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان این خبر ، گفت : با وجود آنکه در سال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه بودیم در بخش تولید با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۷ به عدد ۲ میلیون و ۵۲۶ هزار تن تولید چدن رسیدیم که منجر به ثبت رکورد جدیدی در تولید سالانه این شرکت با دوکوره بلند شد و در تاریخ ذوب آهن نیز دومین رکورد تولید سالانه محسوب می شود .

وی افزود : در بخش فروش نیز به لحاظ درآمد و تناژ رکورد زدیم و همچنین با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات ، در این بخش و همچنین به لحاظ درآمدزایی رکورد جدیدی در این شرکت ثبت شد که جزئیات آن پس از افشا در سامانه کدال ، قابل انتشار خواهد بود .

مدیرعامل ذوب آهن در خصوص شرایط کنونی ارزش سهام این شرکت گفت : بزرگترین مشکل ما این است که میزان سهم شناور ذوب آهن اصفهان بسیار بالاست و متاسفانه نوسان گیران در این بازار جولان می دهند . البته تا آنجا که موفق به اخذ موافقت هیات مدیره شدیم ، بازارگردانی کردیم و آنچه در توان ما بود انجام دادیم .

وی تصریح کرد : امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته است و این نوید را می دهیم که این مجتمع عظیم صنعتی توانایی ، ابزار و ظرفیت لازم برای جهش تولید را دارد . محقق شدن این مهم ، نیازمند آن است که مطابق منویات مقام معظم رهبری ، دولت به اندازه سهم خود از این شرکت حمایت کند و مواد اولیه به ویژه سنگ آهن را تامین نماید.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان تولید حدود ۱۱ درصد فولاد کشور را به عهده دارد و اگر دولت تنها ۱۱ درصد سنگ آهن کشور را به این شرکت اختصاص دهد ، ۱۰ میلیون تن سنگ آهن به این شرکت می رسد . اما انتظار ما تنها حدود ۷ میلیون تن سنگ آهن است که انتظار زیادی نیست و این سنگ آهن را رایگان نیز نمی خواهیم . در واقع اگر همانند کنسانتره ،گندله و DRI، برای سنگ آهن نیز سهمیه بندی انجام شود ،  جهش تولید در این شرکت  محقق می شود و ذوب آهن به تولید ۳ میلیون و ۵۰ هزار تن می رسد .

مدیرعامل ذوب آهن یادآور شد : با تامین سنگ آهن به میزان مذکور ، به لحاظ کمی به افزایش ۲۰ درصدی در تولید می رسیم و به لحاظ کیفی مشابه سال گذشته که انواع ریل تولید شد ، امسال نیز محصولات جدیدی تولید می کنیم .

یزدی زاده ، با اشاره به اینکه محصولات جدید ، ارزش افزوده بالایی دارد ، افزود : تولید این محصولات باعث می شود سودآوری شرکت افزایش یافته و زیان انباشته صفر شود که کمک بسیار خوبی به سهامداران می کند  و عامل اصلی رشد ارزش سهام این شرکت است .

وی با اشاره به اینکه برنامه ذوب آهن در سال گذشته ، صفر کردن زیان انباشته بود که به دلایلی محقق نشد ،  افزود : برای دست یابی به این هدف و برون رفت از شرایط فعلی ابزارهای لازم را داریم تا بتوانیم در سال جاری ، هم معیشت پرسنل را بهبود بخشیم و هم سهامداران را خوشحال کنیم .

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به شیوع بیماری کرونا که یک بحران جهانی را ایجاد کرده است ، گفت :  کشور ما نیز بامشکلات شیوع این بیماری مواجه است و با این حال با تدبیر کل نظام در مقایسه با سایر کشورها شرایط بهتری داریم و البته همه باید برای شکست کرونا تلاش کنیم .

وی افزود : صنایع کشور و از جمله ذوب آهن اصفهان با تولید و همچنین رعایت مقررات بهداشتی تا آنجا که توان دارند  با این بحران مقابله می کنند .

یزدی زاده اقدامات ذوب آهن اصفهان در جهت مدیریت بحران مذکور را بسیار چشمگیر دانست و گفت :  هم در داخل این مجتمع عظیم صنعتی و هم در منطقه اقدامات بسیار خوبی برای مهار این بیماری توسط ذوب آهن اصفهان انجام شده است که این کار در کنار حفظ تولید صورت گرفت.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، اقدامات  بیمارستان شهید مطهری این شرکت در مقابله با کرونا را فراتر از مسئولیت های اجتماعی دانست و گفت : این مجتمع درمانی به عنوان یک سرمایه چند صد میلیاردی کاملاً در خدمت این پیکار بزرگ بوده و اقدامات و آماده سازی خود را زمانی آغاز نمود که بیماری کرونا تنها در کشور چین شیوع یافته بود . همچنین کلیه همکاران ما شبانه روزی برای مقابله با این بیماری فعالیت کردند تا کمترین آسیب را ببینیم و تا کنون نیز این امر نتایج مثبتی در پی داشته است و به خوبی مدیریت شده است .

یزدی زاده ابراز امیدواری کرد که ذوب آهن اصفهان در سال جاری باهمت تلاشگران ، حمایت دولت و تدابیر مسئولین خود بتواند ، جهش تولید را که مورد نظر مقام معظم رهبری است محقق سازد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا