اوباما: هراقدامی که این توافق را تهدید کند وتو خواهم کرد

ارک نیوز_ باراک اوباما گفت: توافق خط قرمزهای ما را رعایت کرده است و من هر قانونی در کنگره که مانعی بر سر راه این توافق باشد را وتو خواهم کرد.

رییس جمهوری آمریکا این مطلب را پس از قرائت بیانیه مشترک محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درمورد جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 طی سخنانی در واشنگتن مطرح کرد.

باراک اوباما افزود: دنیا حاضر نخواهد بود از تحریم های نامحدود حمایت کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای وین به سخنرانی پرداخت. وی طی این سخنرانی گفت: بیایید هرگز از روی ترس مذاکره نکنیم اما هرگز از مذاکره نترسیم.

وی گفت توافق هسته‌ای مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و باعث امن‌تر شدن دنیا خواهد شد.

اوباما افزود: به خاطر این توافق، جامعه بین‌الملل توانست اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد‎.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه این توافق بر اساس اعتماد نیست بلکه بر اساس راستی آزمایی است گفت: پنج سال محدودیت مربوط به سلاح و ده سال سلاح‌های هسته ای در مورد ایران اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بدون این توافق هیچ محدودیتی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال نمی‌شد.

اوباما افزود: بازرسان قادر به بازرسی از هر سایت مشکوک ایران خواهند بود. آژانس به هر مکان مورد نیاز در هر زمان لازم دسترسی خواهد داشت.

وی ضمن استقبال از بررسی توافق در کنگره خطاب به کنگره گفت: این توافق امنیت ملی ما را تأمین می‌کند. من هر قانون و مصوبه‌ای را که مانع از اجرای این توافق شود وتو خواهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که این کشور تحریم‌های خود بر ایران در زمینه حقوق بشر را حفظ خواهد کرد.

اوباما تاکید کرد: من بارها به مردم ایران گفته ام که ما آماده تعامل محترمانه هستیم. اختلافات زیادی داریم، اما تغییر ممکن است.

رییس جمهور امریکا با تاکید بر اینکه “بدون این توافق خاورمیانه با خطر یک جنگ جدید روبرو می شد.” گفت از همکاری ایارن برای مقابله با داعش استقبال می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا