آذربایجان شرقی در تامین و توزیع کودهای کشاورزی مشکل جدی ندارد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری از نظر تامین و توزیع کود ازته، فسفاته و پتاسه با وجود برخی موانع و چالش‌های پیش رو مشکل جدی نداریم.

جمشید باقریان در جلسه شورای هماهنگی مدیران ادارات تابعه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، افزود: شرکت‌های پتروشیمی تولید کنندگان کود اوره که بیشترین مصرف در بخش کشاورزی را دارد، در  زمان پیک مصرف در تحویل کود اوره تعلل و کوتاهی می‌کردند که با پیگیری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این نقص برطرف شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین تعامل و همکاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با سازمان جهادکشاورزی موجب شد تا کودهای تدارک شده سریعتر در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که به خاطر تحریم‌های اعمالی از سوی استکبار جهانی در تهیه بعضی کودها( فسفاته) با مشکل و کمبود مواجه هستیم، گفت: برنامه ابلاغی حدود ۶۱ هزار و ۶۹۸ تن کود ازت برای مصرف پیش بینی شده بود که ۹۸ درصد آن تامین شد، کود فسفاته نیز بیش از ۴۵ هزار تن پیش بینی شده بود که به خاطر تحریم‌ها حدود ۵۰ درصد آن تامین شد؛ هم‌چنین برنامه تامین کود پتاسه ۷۵۰۰ تن نیز بود که حدود ۹۶ درصد آن تامین شد.

باقریان با بیان این‌که برای سال جاری نیز با پیگیری‌های مسئولان در تامین و توزیع کود مشکلی نخواهیم داشت، تاکید کرد: در سالجاری تامین و توزیع کود ازته و پتاسه به درستی انجام و در مورد تامین کود فسفاته در صورت عدم تامین ارز لازم با مشکلاتی مواجه شویم که نیاز به پیگیری دارد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی از اتخاذ تدابیر لازم برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان خبر داد و در خاتمه اظهار امیدواری کرد که کود مورد نیاز امسال بدون هیچ مشکلی تامین شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا