۱۵۰ سامانه ضدتگرگ در باغات آذربایجان شرقی راه اندازی می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از نصب و راه اندازی ۱۵۰ سامانه ضدتگرگ در باغات استان طی سالجاری خبر داد.

علی رخ افروز در حاشیه افتتاح چهار طرح کشاورزی در شهرستان مراغه با بیان این مطلب، گفت: اکنون ۴۷ سامانه ضد تگرگ در سطح استان فعال است که ۴۷۰۰ هکتار از باغ‌ها را پوشش می‌دهد؛ هر یک از این سامانه‌ها با صرف ۷۰۰ میلیون ریال نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب بهاره و احتمال نرمال بورن بارش‌ها در اردیبهشت ماه سالجاری و مشاهده علائم اولیه بیماری زنگ زرد در حاشیه مزارع و خود مزارع گندم در بعضی از شهرستان‌ها، حفظ تولید، دسترنج و درآمد کشاورزان گندمکار ضروری است.

وی ادامه داد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها باید عوامل خسارتزای گیاهی از جمله علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های زنگ زرد و لکه نواری گندم را با هدف حفظ سه برگ انتهایی بوته‌های گندم که حدود ۹۰ درصد تضمین کننده عملکرد را بر عهده دارند را رصد و گنترل کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رخ افروز با اشاره به مشاهده علائم اولیه ریزش سن در مزارع گندم در بعضی از شهرستان‌ها، بر مبارزه با این نوع آفت‌ها در سطح استان تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا