آغاز طرح جنگل کاری با محوریت گردشگری در شهرستان چالدران

فرماندار چالدران از آغاز طرح جنگل کاری با محوریت گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،محمدزاده فرماندار چالدران گفت:طرح جنگل کاری در محدوده مجموعه جهانی قره کلیسا به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران اجرا می شود.

فرماندار چالدران گفت: این طرح به دلیل توریستی بودن قره کلیسا در سطح ۳۰ هکتار با غرس ۶ هزار اصله نهال با اعتبار ۲ میلیارد ریال از امروز در این منطقه آغاز شد.

جنگل کاری در ۳ منطقه شهرستان چالداران

قربانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران نیز گفت: اداره منابع طبیعی چالدران در جهت توسعه طرح های جنگل کاری ، تقویت پوشش گیاهی منطقه ، کاهش و جلوگیری از فرسایش خاک ، جلوگیری از گرد و خاک و تولید اکسیژن اقدام به اجرای این طرح کرده است بعداز اتمام این طرح به دلیل گردشگری بودن منطقه در جهت گذراندن اوقات فراغت گردشگران با ایجاد زیر ساخت های لازم این منطقه به تفرجگاه طبیعی تبدیل خواهد شد.

قربانی افزود: در حال حاضر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران در ۳ منطقه حاشیه سد بارون ،روستای عباسکندی و قره کلیسا به وسعت ۱۰۰ هکتار اقدام به جنگل کاری کرده است و همچنین به وسعت ۵۰۰ هکتار نیز از ذخیره گاه جنگلی در این شهرستان حفاظت و نگهداری می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران بیان کرد: در اجرای این طرح ۶ گونه جنگلی مناسب با اقلیم منطقه و مقاوم با شرایط آب و هوای شهرستان انتخاب شده که در طول ۷ روز در این منطقه غرس خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا