۱۰ میلیارد تومان به اتوبوسرانی و قطارشهری تبریز اختصاص یافت

شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تصویب لایحه ای دو فوریتی، اختصاص اعتباری معادل ۱۰ میلیارد تومان به فعالان بخش خصوصی اتوبوسرانی و شرکت‌های حجمی قطار شهری این کلانشهر را تصویب کرد.

این لایحه از طرف شهردار تبریز به منظور مساعدت مالی به بخش خصوصی اتوبوس‌رانی این شهر و شرکت‌های حجمی مترو که به دلیل ایام تعطیلی ناشی از شیوع کرونا  از۲۵ اسفند تا ۷ فروردین با وقفه در خدمت رسانی مواجه شدند پیشنهاد شده است .

بر این اساس برای افزایش کارایی بخش خصوصی در جابجایی مسافرین و افراد شرکتی در بخش کنترلچی و شارژ اتوبوسرانی تبریز و نیز کارگران حجمی مترو به عنوان مساعدت و کمک معیشتی با قید ضرورت، مبلغ ۵ میلیون ریال به هریک از اتوبوس های بخش خصوصی از بابت راه اندازی مجدد اتوبوس ها، مبلغ ۵ میلیون ریال از بابت کمک هزینه معیشتی به هر یک از رانندگان بخش خصوصی شرکت اتوبوس رانی، مبلغ ۵ میلیون ریال از بابت کمک هزینه معیشتی به هر یک از نفرات کمکی رانندگان بخش خصوصی شرکت اتوبوس رانی، مبلغ ۱۰ میلیون ریال به هر یک از افراد شاغل و کارگران حجمی سازمان قطار شهری به عنوان مساعدت و کمک هزینه معیشتی و مبلغ ۵ میلیون ریال به هریک از نفرات شاغل در بخش شارژ و کنترلچی کارت زن و فروش کارت و کنترل بلیط، پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با داشتن بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان را جا به جا می کرد که از این تعداد حدود ۱۵۰ هزار نفر توسط مسیر تندرو غرب به شرق تبریز جابه جا می شدند.

با توجه به وجود مشکلات مربوط به تامین اتوبوس و فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری تبریز، میانگین اتوبوس های فعال به تعداد ۵۵۰ دستگاه در روز کاهش پیدا کرد و بر اساس آمارهای موجود رکورد اتوبوس فعال این ناوگان در مهر ماه پارسال با ۶۳۵ دستگاه اتوبوس ثبت شده است.

به دلیل نبود حمایت در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه هم اکنون بیش از ۱۶۰ دستگاه اتوبوس با عمر بالای ۱۲ سال در سطح شهر تردد می کنند، در حالی که طبق آخرین استانداردها، میانگین عمر ناوگان نباید بیش از ۱۰ سال باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا