دادگستری آذربایجان‌شرقی برای دفع پسماند مطب پزشکان ضرب الاجل تعیین کرد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی به مطب پزشکانی که اقدام به دفع بهداشتی پسماندهای خود نمی‌کنند، ۱۵ روز مهلت داد.

احمد موقری روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت دفع پسماندهای مطب پزشکان، تشریح کرد: مطب های پزشکی در استان و به ویژه تبریز اگر تا پایان اردیبهشت جاری قراردادی با شرکت های دفع پسماند پزشکی نداشته باشند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: به اﺳﺘﻨﺎد ﻣﺎده ۱۱ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ، ﺗﻤﺎمی ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﭘﺴﻤﺎﻧﺪهای وﯾﮋه و زﺑﺎﻟﻪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺪاﺳﺎزی ﭘﺴﻤﺎﻧﺪهای ﻋﻔﻮﻧﯽ پرخطر از زباله های عادی اقدام کنند.

موقری با تاکید بر  بی خطرسازی پسماندهای عفونی قبل از حمل و حین دفع، افزود: این اقدام باید با استفاده از فناوری های نوین و به روز به انجام برسد و در حال حاضر تعداد ۳ شرکت در کلانشهر تبریز در این حوزه فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جمع آوری دقیق و امحای اصولی پسماندهای پزشکی توسط این شرکت ها و نظارت دقیق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز بر شرکت های مذکور باید با جدیت صورت بگیرد.

موقری بر متعادل سازی هزینه بی خطرسازی و امحای پسماندهای پزشکی با هدف داشتن توجیه اقتصادی برای شرکت های مجری امحا تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه دادگستری آذربایجان شرقی بر حفظ سلامت افراد جامعه و مسایل زیست محیطی بسیار حساس است، افزود: بدون تردید با مطب های پزشکی که تا پایان اردیبهشت ماه جاری برای دفع پسماندهای پزشکی اقدام نکنند، برخورد می شود.

در آذربایجان شرقی ۱۳ هزار و ۵۰۲ پزشک وجود دارد که پنج هزار و ۴۷۱ نفر از آنان را مردان و هشت هزار و ۳۱ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

آذربایجانن شرقی بعد از استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و فارس در رده پنجم کشوری از نظر تعداد پزشک جای دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا