رقابت های بین المللی کشتی جام شاهد در ارومیه برگزار می شود

رییس هیات کشتی آذربایجان غربی گفت: چهاردهمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جوانان جام شاهد، هفتم تا نهم آذرماه جاری در ارومیه برگزار می ‌شود.

کیومرث پورایراندوست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات به مدت سه روز در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود و ۱۰ تیم داخلی و خارجی در آن شرکت می کنند.
وی بیان کرد: سه تیم در قالب تیم ملی ایران، ۲ تیم از آذربایجان غربی و پنج تیم از کشورهای ارمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، سوریه و ترکیه در این رقابت ها حضور می یابد.
وی با اشاره به اینکه پیشتر دومین دوره این مسابقات در سال ۱۳۸۲ به میزبانی ارومیه برگزار شده بود، ادامه داد: اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۱۶ میلادی این رقابت‌ها را به‌ عنوان معتبرترین مسابقات رده سنی جوانان در ۲ بخش فرنگی و آزاد انتخاب کرد.
رییس هیات کشتی آذربایجان غربی گفت: هدف اصلی تیم‌ها از شرکت در جام بین المللی شاهد حضوری قدرتمند و آماده سازی کشتی گیران برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.
پورایراندوست افزود: تامین هزینه های مالی این مسابقات را یکی از بانک ها بر عهده گرفته و تاکنون ریالی از بودجه اداره کل ورزش و جوانان استان هزینه نشده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تیم ملی کشتی ارمنستان برای برگزاری اردوی تدارکاتی و حضور در این مسابقات در شهر ارومیه به سر می برد، گفت: این تیم با ترکیب کشتی گیران ملی پوش خود از جمله سه قهرمان اروپا و چندین کشتی گیر در لیگ آلمان برای برگزاری اردوی مشترک با تیم کشتی آذربایجان غربی به ارومیه آمده است.
به گزارش ایرنا ،بر اساس اعلام فدراسیون تیم ملی ایران در قالب سه تیم در اوزان ۱۰ گانه به سرمربیگری « حمید با وفا» در چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام شاهد شرکت می کند.
سیزدهمین دوره رقابت‌های بین‌ المللی کشتی جوانان جام شاهد آذر ماه سال گذشته به میزبانی شهرستان کرج با حضور تیم‌هایی از روسیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان، ترکیه، سوریه، لبنان، اوکراین، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس و نیجریه در رشته های فرنگی و آزاد برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا