۳۶۶ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۶۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان به سر می برند.

موسی خلیل اللهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی، تعداد چهار زندانی زن و ۳۶۲ زندانی مرد هستند که در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و برای آزادی آنها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی از آزادی تعداد ۴۲۲ زندانی غیر عمد و مالی از زندان های استان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این افراد با کمک خیرین، نیکوکاران و ستاد دیه استان از زندان‌های استان آزاد و  به کانون گرم خانواده بازگشتند.

خلیل اللهی با بیان اینکه تعداد ۴۱۸ تن از زندانیان آزاد شده پارسال مرد و ۴ نفر نیز زندانیان زن بوده‌اند، ادامه داد: از مجموع زندانیان آزاد شده سال گذشته در آذربایجان شرقی، ۲۷۴ زندانی را محکومین مالی و ۱۵ زندانی را محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث غیرمترقبه تشکیل داده و  همچنین ۱۳۳ زندانی نیز محکومین مهریه و نفقه بودند.

به گفته وی مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کمک های ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان و ۴ میلیارد تومان نیز از طریق اعطای تسهیلات بانکی و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم تامین شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: مبلغ ۲۴ میلیارد تومان نیز از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی زندانیان غیرعمد سال گذشته تامین شد و یک میلیارد تومان نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد.

خلیل اللهی گفت: در آزادسازی زندانیان غیر عمد پارسال مبلغ ۹۶ میلیارد تومان نیز به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا