توسعه ۵ هکتاری فضای سبز تفرجگاه عینالی تبریز آغاز شد

با حضور شهردار تبریز طرح توسعه ۵ هکتاری فضای سبز مجموعه تفریحی- گردشگری عینالی با کاشت ۵ هزار اصله درخت در این مجموعه آغاز شد.

ایرج شهین باهر روز جمعه پس از کاشت یک نهال در مجموعه عون بن علی تبریز اظهار داشت: توسعه درختکاری، برنامه سال ۹۹ شهرداری تبریز و برنامه میان مدت شورای شهر مبنی بر توسعه فضای سبز تبریز است.

وی مجموعه عون بن علی را مستثنی از این توسعه فضای سبز ندانست و گفت: توسعه فضای سبز عینالی نیز به عنوان پارک منطقه ای تبریز بسیار حائز اهمیت است و در این راستا برنامه هایی در خصوص توسعه درختکاری و توسعه مجموعه عینالی جهت اجرایی شدن در دستور کار مدیریت مجموعه قرار دارد.

شهردار تبریز از این تفرجگاه به عنوان ظرفیتی بزرگ برای تبریز و استان آذربایجان شرقی نام برد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بازدید و حضور قابل توجهی از این مجموعه وجود دارد و گاهی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان در عینالی حضور یافته و از این فضا استفاده می کنند، این ظرفیت می تواند باعث جذب سرمایه گذار باشد.

وی با قدردانی از مدیریت مجموعه عون بن علی به سبب برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت‌ها و فضای سبز این تفرجگاه در سال ۹۹، گفت: امیدوارم فضای سبز تبریز را به جایی برسانیم که بار دیگر در کشور به عنوان باغ شهر مطرح شود.

تفرجگاه کوهستانی عینالی با ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا