تورهای گردشگری اردبیل در فضای مجازی ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های تورهای گردشگری در فضای مجازی از جمله برنامه‌های امسال در بخش گردشگری استان اردبیل است.

 نادر فلاحی ظهر ۲۰ اردیبهشت در نشست با مسئولان پلیس فتا در اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید از این ظرفیت به عنوان فرصتی در راستای ایجاد رونق در بخش گردشگری و جلب و جذب گردشگران استفاده شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه فضای مجازی در رونق فعالیت‌های دفاتر گردشگری تصریح کرد: دفاتر مجاز گردشگری در سطح استان برای رونق فعالیت‌های خود باید بتوانند از این ظرفیت به نحوی شایسته و مناسب بهره‌برداری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد فعالیت‌ها در حوزه کسب و کار مجازی در بخش گردشگری گفت: باید فعالان در این زمینه براساس چارچوب و ضوابط فعالیت کرده و در این زمینه نظارت‌های لازم انجام شود.

فلاحی از مهمترین مشکلات در حوزه گردشگری در فضای مجازی را برگزاری تورهای طبیعت‌گردی غیرمجاز دانست و گفت:‌ در راستای ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های تورهای گردشگری در فضای مجازی انتظار می‌رود شاهد همکاری و مشارکت پلیس فتا با اداره کل میراث فرهنگی استان باشیم.

وی از اعلام آمادگی این اداره کل و معاونت گردشگری برای همکاری با پلیس فتا در راستای جلوگیری از فعالیت تورهای بدون مجوز گردشگری در استان خبر داد و افزود:‌ با توجه به حساسیت کسب و کارها در حوزه فضای مجازی و نقش و اهمیت پلیس فتا در این حوزه هماهنگی و همکاری‌های لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت و تاثیر گردشگری بر سایر بخش‌ها اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا اهمیت بخش گردشگری را با تعطیلی سفرها و اصناف بیش از گذشته نمایان کرد که با توسعه گردشگری مجازی و تقویت فعالیت‌ها در این حوزه می‌توان رونق واقعی گردشگری را در ایام پساکرونا فراهم آورد.

فلاحی معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان در فضای مجازی را زمینه‌ساز رونق صنعت گردشگری استان دانست و گفت: در راستای توسعه استان و رونق اقتصاد و اشتغال در صنعت گردشگری نیازمند معرفی قابلیت‌های منطقه در فضای مجازی هستیم که انتظار می‌رود پلیس فتا در این زمینه نیز یاریگر این اداره کل باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا