پیشرفت ۴۷ درصدی ساخت و تجهیز سالن رنگ و سندبلاست ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

به گزارش ارک خبر:عملیات احداث و تجهیز سالن سنــــدبلاست ناحیـــۀ فولادســازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه با هدف بهبــود فرایند کار و در راستای اهداف زیستمحیطی شرکت و با ۴۷ درصد پیشرفت، بهخوبــی در حال انجــام است.

مقداد فرقانی، کارشناس اجرای پروژههای اعلام و اطفای حریق و محیطزیست و مسئول این پروژه، ضمن اعلام این خبر گفت: احداث این سالن به همراه تجهیزات مربوطه از سوی مدیریت اجرای پروژههای جنبی و پشتیبانی، واحد اجرای پروژههای اعلام و اطفای حریق، محیطزیست و به درخواست تعمیرگاه ریختهگری مداوم بهعنوان بهرهبردار و با همکاری مهندسی کارخانه در دستور کار قرار گرفت. برای اجرای این پروژه شرکت بهسازان خاورمیانه بهعنوان پیمانکار، شرکت فنی و مهندسی فولاد مبارکه بهعنوان دستگاه نظارت و شرکت فراتحقیق سپاهان بهعنوان مشاور طرح  از اردیبهشتماه ۹۸ مشغول فعالیت شدند و پیشبینی میشود با توجه به شرایط موجود این پروژه در آذرماه ۹۹به بهرهبرداری برسد.
فرقانی با بیان اینکه تا پیش از احداث این سالن، عملیات سند بلاست و رنگآمیزی تجهیزات خطوط ریختهگری مداوم ازجمله سگمنتها و قالبهای ریختهگری در فضای باز انجام میشد و مشکلات خاص خود را داشت، گفت: سالن مذکور در ادامۀ سولۀ جدید کارگاه تعمیرات ریختهگری و در فضایی به طول ۳۶ متر (دو دهانه سوله) در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: در ادامۀ اجرای این پروژه، تجهیزاتی همچون غبارگیر، اگزاست فن، جرثقیل پنجتنی، دربهای رول آپ، سقف متحرک و امتداد ریل مسیر کارکرد جرثقیل به این کارگاه افزوده خواهد شد.
مسئول اجرای این پروژه در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات مدیریت اجرای واحدهای پروژههای جنبی و پشتیبانی، تعمیرگاه ریختهگری، محیطزیست، مهندسی کارخانه و نظارت فنی و مهندسی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه گام مؤثری در مسیر بهبود محیط کار و محیطزیست برداشته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا