مبتلایان به ویروس کرونا در اهر و هوراند به ۴۴۴ نفر رسید/برخی از مبتلایان هیچ‌گونه علائمی ندارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اهر و هوراند به ۴۴۴ نفر رسیده است گفت: ۸۶ درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند.

محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های اهر و هوراند تا به امروز، ۴۴۴ نفر از جمعیت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: تا به امروز از مجموع بیماران کرونایی، ۸۶ درصد مبتلایان مثبت قطعی بهبود یافته‌اند و در حال حاضر ۶۵ نفر در بخش بیماران کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند.

وی افزود: این تعداد موارد مثبت بدلیل بیماریابی و افزایش نمونه‌برداری طی اردیبهشت‌ماه افزایش یافته است که در این زمینه از مردم می‌خواهم در صورت داشتن علائم (تب، سرفه، گلودرد، سردرد، اسهال و استفراغ و تنگی نفس) یا سابقه تماس با بیمار مشکوک، خصوصاً اطرافیان و نزدیکان بیماران مبتلا، جهت بررسی و نمونه‌برداری (در صورت تشخیص پزشک) به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت یا مرکز غربال‌گری شماره‌ یک مراجعه کنند.

این مقام ارشد بهداشتی درمانی شهرستان گفت: همشهریان می توانند در صورت نیاز با همکاران سیستم بهداشتی از طریق سامانه‌ی ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته و در صورت نیاز  از راهنمایی و مشاوره کارشناسان بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان  از ماسک تائید شده استفاده کرده،  فاصله ۱.۵ متری رعایت و شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون حداقل به‌مدت ۲۰ ثانیه همچنان مورد در برنامه روزانه خود قرار دهند.

میرزاپور یادآور شد: مردم توجه داشته باشند که همه ممکن است مبتلا و بی‌علامت باشند، پس اگر مجبور به حضور در اجتماعات هستید، سعی کنید در حداقل زمان ممکن (زیر ۱۵ دقیقه) و با رعایت فاصله (بیش از ۱/۵ متر) و با استفاده از ماسک میزان ابتلای خود را به حداقل برسانید.

دبیر ستادشهرستانی مقابله با کرونا افزود: افراد دارای علائم مشکوک و افراد مبتلا از تماس نزدیک با افراد بالای ۶۰ سال و بیماران فشار خون بالا و بیماران مبتلا به دیابت و مادران باردار اکیداً خودداری کنند.

وی افزود:  از افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای تقاضا دارم در صورت بروز کوچک‌ترین علامت با مرکز سلامت خود تماس بگیرید یا در صورت نیاز به درمانگاه محل سکونت مراجعه نمایند و تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مهمانی و مراسم خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا