مدارس از ۲۷ اردیبهشت برای رفع اشکالات دانش‌آموزان بازگشایی می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: تصمیم گرفته شد از ۲۷ اردیبهشت‌ماه همه مدارس بازگشایی شوند و تمام کارکنان و معلمان در مدرسه حضور یابند تا چنانچه دانش آموزان ابهامات و اشکالاتی در خصوص دروس خود دارند، برطرف شود.

محسن حاج میرزایی امروز سه‌شنبه در گفت و گویی که از رسانه ملی پخش شد، افزود: حضور همه دانش‌آموزان در مدارس از هفته آینده با ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌های اجتماعی مجاز است و شورای آموزشی مدرسه اختیار دارد، متناسب با حضور دانش آموزان درخصوص تشکیل جلسات و ادامه آن تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که سوال و یا مشکلی با آموزش مجازی و یا تلویزیونی ندارند، ملزم به حضور در مدرسه‌ نیستند،‌ افزود:‌ ولی حضور معلمان در مدارس الزامی است و دانش آموزان پیش دبستانی و استثنایی نیز به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا اجازه حضور در مدارس را ندارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیش از هفته اول اسفندماه سال ۹۸ که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد، حدود ۷۰ درصد کتب درسی آموزش داده شده بود و ۳۰ درصد باقیمانده نیز به صورت مجازی آموزش داده شد تا سال تحصیلی به اتمام برسد.

حاج میرزایی با تاکید بر اینکه تلویزیون به عنوان یکی از ابزارهای مهم به کمک آموزش دانش آموزان آمد، اظهار داشت: همه دروس باقیمانده در تلویزیون آموزش داده شد و شبکه دانش آموزی «شاد» نیز فعال شد تا بیش از ۱۲ میلیون نفر از دانش آموزان برای یادگیری، این شبکه آموزشی را دنبال کردند.  البته در مناطقی که دسترسی به اینترنت و یا آموزش از راه دور فراهم نبود، از بسته‌های آموزشی و روش‌های مکتوب استفاده شد و درحال پیگیری هستیم که اینترنت شبکه آموزشی شاد نیز رایگان شود.

وی به برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: امتحانات پایه نهم به علت انتخاب رشته دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود، ولی درباره مجازی و غیرحضوری بودن امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای بازگشایی آموزشگاه‌های کنکور و زبان هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، ‌اظهار داشت: دانش آموزان و خانواده‌ها برای استفاده مجدد از سرویس مدارس باید با مدیران مدارس هماهنگ کنند.

حاج میرزایی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس هستند، ‌خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های (پروتکل‌های) بهداشتی وزارت بهداشت برای بازگشایی به همه مدارس ابلاغ شده و رعایت آن‌ها الزامی است. نظرسنجی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد میزان آشنایی جامعه ایران با دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۸۲ درصد است و این امر حاکی از آن است که خانواده‌های با نکات بهداشتی آشنا هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا