استاندار آذربایجان‌شرقی: امکانات هلال احمر باید به روزرسانی شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر استان باید به روز رسانی شده و مجهزتر شود.

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در دیدار رئیس سازمان امداد و نجات و مدیرکل امور مجامع و استان های جمعیت هلال احمر کشور، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی جمعیت هلال احمر استان در مدیریت حوادث مختلف، بر تجهیز این مجموعه به امکانات لازم برای کاهش تلفات انسانی در مواقع بحرانی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: عملکرد هلال احمر در مسیر نجات جان انسان‌هاست و از این رو باید به امکانات و تجهیزات بسیار مناسب مجهز شود.

پورمحمدی با اشاره به حوادثی مانند سیل، آتش‌سوزی و حوادث غیرمترقبه و متعدد که سال گذشته در آذربایجان شرقی رخ داد، اظهار کرد: به‌ رغم کمبود امکانات و عدم هماهنگی بین برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، جمعیت هلال احمر استان عملکرد قابل قبولی در مدیریت حوادث سال ۹۸ داشت.

وی تلاش بیشتر برای جذب منابع مورد نیاز برای تجهیز پایگاه‌های امدادی هلال احمر و بهره‌مندی هرچه بیشتر از تجهیزاتی نظیر هلی‌بورد هوایی در جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتصاب مدیرعامل جدید هلال احمر استان، گفت: پذیرش مسئولیت در شرایط فعلی کار دشواری است و باید خداوند را برای توفیق ارائه خدمت به مردم شکرگزار باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار ، صمیمیت و همدلی را ضامن پیشرفت امور در هر مجموعه ای دانست و گفت: آذربایجان شرقی همیشه در همدلی، صفا، صمیمت و صداقت زبانزد بوده است و این همراهی و همدلی سرمایه بسیار ارزشمندی است که ضامن پیشرفت امور می باشد.

مرتضی سلیمی از همه کسانی که در سالیان گذشته در هلال احمر آذربایجان شرقی منشاء خیر و برکت و خدمات بوده اند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به داوطلب محور بودن فعالیت های هلال احمر، اظهار داشت: داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در مقاطع مختلف از جمله حادثه زلزله ارسباران و آتش سوزی پارسال این منطقه بسیار خوب عمل کردند.

سلیمی حمایت استاندار آذربایجان شرقی را  در تحقق اهداف هلال احمر بسیار مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تقویت این حمایت ها و تلاش اعضا و کارکنان شاهد ارتقای جایگاه و ارزش اجتماعی جمعیت هلال احمر باشیم.

حمید حسین‌پور، مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در این دیدار آمادگی این جمعیت را برای همکاری با تمام سازمان‌های مسئول در مدیریت بحران‌های احتمالی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا